مدیریت زمان استفاده از اینستاگرام

مدیریت زمان استفاده از اینستاگرام

مدیریت زمان استفاده از اینستاگرام چگونه است و چه فوایدی دارد؟ در سال های اخیر، شاهد استفاده روز افزون از شبکه های اجتماعی بوده ایم و حضور در این شبکه ها، برای همه ما به یک عادت روزانه تبدیل شده است. اما برخی از افراد زمان زیادی از شبانه روز خود را به استفاده از این شبکه های اجتماعی و فعالیت در آن ها اختصاص می دهند. اینستاگرام نیز موفق شده به یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی به ویژه در ایران تبدیل شود و افراد زیادی اوقات فراغت خود را در آن سپری می کنند. اگرچه همه ما از معایب استفاده بیش از آن آگاهیم، اما گاهی اوقات توانایی مدیریت زمان استفاده از اینستاگرام را نداریم.

خوشبختانه اینستاگرام اخیرا آپشنی اضافه کرده و این امکان را به شما می دهد که بتوانید زمان استفاده از این برنامه را کنترل کنید. اگر شما نیز با این مسئله رو برو هستید و می خواهید زمان استفاده از اینستاگرام را کاهش دهید، در این مطلب با ما همراه باشید تا با آپشن نسبتا جدید اینستاگرام آشنا شوید.

مدیریت زمان استفاده از اینستاگرام

قابلیتی که اخیرا اپلیکیشن اینستاگرام ارائه داده، آپشنی با عنوان ” Your Activity ” است و شما می توانید در این قسمت میزان فعالیت های خود را مشاهده و کنترل کنید. برای آشنایی با این قسمت ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

– در اپلیکیشن اینستاگرام وارد صفحه پروفایل خود شوید.

– وارد بخش تنظمیات شده و Your Activity را انتخاب کنید.

مدیریت زمان استفاده از اینستاگرام

 

– در صفحه باز شده با یک نمودار با عنوان Time on Instagram مواجه می شوید که میانگین زمان استفاده از اینستاگرامتان را در هفته گذشته نشان می دهد.

– شما می توانید با این صفحه با لمس کردن و نگه داشتن ستون هر یک از روزهای هفته، میزان استفاده از اینستاگرامتان را در آن روز مشاهده کنید.

مدیریت زمان استفاده از اینستاگرام

– همان طور که می بیند زیر نمودار بخشی به نام Manage Your Time وجود دارد و شما می توانید با انتخاب گزینه Set Daily Reminder ، مشخص کنید در هر روز می خواهید چه مدت از اینستاگرام استفاده کنید.

– پس از مشخص کردن مدت زمان مورد نظر (از ۵ دقیقه تا ۲۳ ساعت و ۵۵ دقیقه) Set Reminder را لمس کنید.

your Activity در اینستاگرام کجاست

– از این پس، با سپری کردن زمان مشخص شده از شبانه روز در اینستاگرام ، هشداری مبنی بر اتمام زمان مورد نظر بر روی گوشی شما ظاهر می شود.

مدیریت زمان استفاده از اینستاگرام

 

طبیعی است این هشدار، مانع ادامه فعالیت شما در این شبکه اجتماعی نخواهد شد و تنها برای مدیریت زمان استفاده از اینستاگرام طراحی شده است. به عبارتی شما با دیدن این هشدار باید خودتان برای بستن این اپلیکیشن اقدام کنید.

Your Activity در اینستاگرام کجاست؟

همان طور که گفته شد گزینه Your Activity قابلیتی است که برای مدیریت زمان استفاده از اینستاگرام طراحی شده است. اما این گزینه برای برخی از کاربران فعال نیست. این موضوع می تواند دلایل متعددی مثل نوع سیستم عامل ، نسخه اینستاگرام، مدل دستگاه، تعداد دنبال کنندگان، کاربر جدید یا قدیمی بودن و… داشته باشد.

اگر شما هم زمان زیادی را در شبکه های اجتماعی صرف می کنید، حتما از قابلیت مدیریت زمان استفاده از اینستاگرام برای رفع این مشکل بهره ببرید. باید بدانید که این قابلیت در اپلیکیشن فیسبوک نیز فعال شده و اگر از کاربران فیسبوک نیز هستید، می توانید از آپشن مدیریت زمان در فیسبوک نیز استفاده کنید. اگر چه تاثیر گذاری این آپشن نیز به اراده شما بستگی دارد، اما گاهی یک هشدار کوچک نیز می تواند از بیهوده گذراندن وقتتان جلوگیری کند.