برای روز مادر گل چی بخرم؟

برای روز مادر گل چی بخرم؟

مادر عمیق ­ترین واژه­ ای است که بر زبان ما جاری می ­شود. هیچ ­کس در دنیا به اندازه مادر به ابراز عشق و علاقه عادت نکرده است. گویی ابراز علاقه بخشی از وجود مادر است. از قدیم گفته ­اند بهشت زیرپای مادران است چرا که مادران عشق و علاقه خود را بدون چشم­داشت ابراز می­کنند. شاید هیچ ­گاه نتوان ذره ­ای از بزرگی و عمق محبت­ های مادر را جبران کرد اما در مناسبت ­هایی می­شود قدردانی خود را نشان داد. روز مادر یکی از همین مناسبت ­هاست. بگذارید خیال شما را راحت کنم! لازم نیست برای ابراز علاقه به مادرتان هدایای گران­ قیمت تهیه کنید. ساده ­ترین هدیه ­ها بهترین هدیه ­هاست. خریدن گل یکی از مرسوم ­ترین کارهایی است که می­ توانیم در روز مادر خریداری کنیم. اما سؤال اینجاست که چه گلی بخریم و چرا خرید گل بهترین هدیه برای روز مادر است؟ در صورت تمایل  برای دریافت پاسخ سوال خود میتوانید به وب سایت shafaf.ir مراجعه کنید.

گل ­ها همه زیبا و معطر هستند، اما شاید کمی خوش ­سلیقگی روز مادر را جذاب­تر کند. در ادامه لیستی از انواع گل ­ها را که می­توانید به مادر خود هدیه بدهید را  ارائه خواهیم کرد.

گل­ هایی مناسب برای روز مادر

تمامی گل­ ها سمبل عشق و محبت هستند، دقیقاً همان چیزهایی که نیاز دارید به مادرتان ابراز کنید. اما به صورت سنتی یا حتی مدرن برخی گل ­ها بیشتر از بقیه معروف هستند. ببینیم این گل ­ها کدام هستند؟

1) گل میخک

گل میخک را می ­توان گل رسمی در مراسم روز مادر نامید. اما باید به این نکته توجه کنید. اگر مادر هنوز در قید حیات باشد بهتر است میخک صورتی یا قرمز تهیه کنیم. اما اگر مادر فوت کرده باشد و قصد داشته باشیم در روز مادر یاد آن­ها را گرامی بداریم، بهتر است میخک سفید تهیه کنیم.

2) گل بابونه

گل بابونه گیاهی است که به صورت خودکار نیز ممکن است در دشت ­ها رشد کند. شاید گل بابونه گیاه خاصی نباشد، اما شاید همین سادگی و بدون آلایش بودن آن مهم ­ترین پیامی است که بخواهید به مادرتان منتقل کنید. گل بابونه نماد شیرینی و معصومیت است، به شیرینی و معصومیت مادر. گل بابونه بهترین هدیه برای مادرانی است که تازه فرزندی را به دنیا آورده ­اند. بنابراین به عنوان یک گل مناسب برای اعضای خانواده به غیر از فرزندان مناسب است.

3) گل رز

معمولاً گل رز میان همسران ردوبدل می­شود. گل رز نماد بی ­چون­ و چرای عشق و محبت است. فرقی نمی­کند که قصد داشته باشید به همسر، خواهر، دختر یا مادر خود هدیه بدهید. مطمئن باشید همه شیفته گل رز هستند. اما توجه داشته باشید که گل رز قرمز نمادی از عشق رمانتیک است. بنابراین بهتر است برای مادرتان رنگی غیر از قرمز را انتخاب کنید. برای مثال رز نارنجی به عنوان نمادی از شکرگذاری و تشکر از عشق و محبت مادر بهترین چیزی است که مادرتان انتظارش را می­کشد. بعد از گل میخک، گل رز جهانی­ ترین گلی است که فرزندان به مادرانشان هدیه می­دهند.

4) لیسیانتوس

گل لیسیانتوس یک گل شیک و خاص است که در انواع و اقسام بصورت تکی یا دسته­ای وجود دارد. اگر به دنبال گلی خاص و ویژه می­گردید، لیسیانتوس می­تواند انتخاب مناسبی باشد. هرچند در طبیعت این گل بسیار نرم و ملایم است اما از آن به عنوان نمادی از کاریزما، دلربایی، اعتماد به نفس و تشکر یاد می ­شود. شما می­توانید همه­ی این خصلت ­ها را به مادرتان یادآوری کرده و به خاطرشان از اون تشکر کنید.

5) نیلوفر

گل نیلوفر هم از جمله گل ­ها با ظاهر نسبتاً متفاوت است. گل­ های نیلوفر دارای گلبرگ ­های بزرگ و هم ­چنین پرچم­ های بلند است. نکته­ ی خاص در مورد گل نیلوفر تنوع خارق­ العاده رنگی دارد بطوری که یک دسته گل نیلوفر می­تواند دقیقاً شبیه به رنگین کمان بنظر آید. گل نیلوفر پیش از هر گل دیگری نماد وقف و خلوص نیت است. مادر شما بیش از هر شخص دیگری خودش را وقف شما کرده و در این راه همیشه خلوص نیت داشته و دنبال هیچ موضوع مادی نبوده است.

6) آنتوریوم

گل آنتوریوم هم از چند جهت دارای جذابیت­ های بصری است. اول آنکه برگ ­ها و گلبرگ ­های آن انگار واکس خورده ­اند بصورتی که حس شادابی را برمی ­انگیزند. برگ­ها و گلبرگ ­ها همیشه براق و سرزنده هستند. علاوه بر این، ساختار پرچم این گل با دیگر گل ­ها تفاوت زیادی دارد. اولاً ضخیم ­تر است و دوماً دارای رنگ زرد جذابی است. علاوه بر آن، برای مدت طولانی شاداب باقی می ­ماند. گیاه آنتریوم عشقی را به تصویر می­کشد که پایانی ندارد، مثل عشق مادر به فرزند که تا پایان عمر با اون همراه است.

7) ارکیده

گل ارکیده یک گیاه ایده ­­آل برای مادر شماست. بوی این گل محسورکننده است و ساختار دوتایی ساقه آن نیز جذابیت خاصی به آن می­دهد. گیاه  ارکیده هم­چنین برای طراحی داخلی خانه نیز یک گزینه مناسب است، از همین رو مادر شما می­تواند جلای خاصی به منزلش بدهد. گیاه ارکیده نمادی از عشق، زیبایی و قدرت است. مردان بطور خاص می­توانند ارکیده به مادرشان هدیه بدهند چرا که در یونان باستان عقیده بر این بوده است که مادرانی که دوست داشتند فرزند پسر داشته باشند از همسرشان درخواست می­کردند که گل ارکیده بخورد تا احتمال به دنیا آوردن پسر بیشتر شود. با گل ارکیده از مادرتان تشکر کنید که شما را به دنیا آورده است.

8) لاله ­ها

گل لاله نیز از جمله خاص ­ترین گل ­هاست. گل لاله یکی از مناسب ­ترین گل­ ها برای روز مادر است چراکه این گل از قدیم نمادی از عشق عمیق بوده است. علاوه بر آن، به این دلیل که گل لاله یکی از اولین گل­ هایی است که در فصل بهار می ­روید، بنابراین می­تواند به عنوان نمادی از تولد دوباره و عشق همیشگی باشد. علاوه بر این، گیاه لاله نمادی از بخشش و بزرگی است، ویژگی ­هایی که در مادران به خوبی دیده می ­شود.

9) ادریسیا

ادریسیای آبی رنگ از جمله مرسوم ­ترین انواع گیاه ادریسیا است. این گل نمادی از عشق بی ­پایان و پشتیبانی روز افزون مادر به فرزندان است. علاوه بر ادریسیای آبی رنگ، می ­توانید رنگ صورتی آن را هم تهیه کنید. ادریسیای صورتی نمادی از عواطف و احساسات از صمیم قلب در صورتی که ادریسیای آبی عذرخواهی است. بنابراین اگر در حق مادرتان بدی کرده ­اید و قصد دارید در روز مادر از دلش دربیاورید، گل ادریسیا بهترین گزینه است.

10) گلایل

گیاه گلایل نمادی از قدرت، به یادآوری، ایمان و اعتقاد و همچنین اخلاق ­مداری است. با این گل می ­توانید قدردان زحمات و انگیزه مادرتان و همچنین اخلاق فوق ­العاده­ اش در تربیت شما باشید. این گیاه از عصر ویکتوریا تا به امروز به عنوان گلی مطرح است که با هر رنگش معنای خاصی را به ذهن صادر می­کند.

جمع­ بندی

توجه داشته باشید که شاید تصور کنید گل، گل است دیگر! چه تفاوتی می­کند که گلی که برای مادرتان تهیه می­کنید از چه نوع باشد. اما هرگل معنا و مفهومی دارد و اگر می­خواهید هدیه­ شما بیش از پیش معنادار به نظر آید گلی تهیه کنید که به بهترین شکل ممکن تداعی­کننده خصوصیات مادرتان باشد. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا گل مورد نظر خود را انتخاب کنید.