13 مورد از مهمم ترین نکات اینستاگرام که باید بدانید

نکات اینستاگرام

امروزه اکثر افراد پیجی شخصی یا کاری در اینستاگرام دارند که به وسیله آن علایق شخصی، کار، مهارت و محصولات خود را به دیگران معرفی می کنند. برای داشتن یک پیج اینستاگرام باید مواردی را رعایت کرد که بازدید و بازدهی آن بالا رود. در ادامه با ما همراه باشید تا مهمترین نکات اینستاگرام را بدانید.

مهم ترین نکات اینستاگرام

1- انتخاب پروفایل

برای پروفایل پیج کاری بهترین انتخاب لوگوی سازمان یا شرکت شما است. برای پیج شخصی گزینه های بیشتری وجود دارد که بهترین آن ها عکس پرتره می باشد. تا جای ممکن از عکس گل و طبیعت و … برای پروفایل خود استفاده نکنید.

behiranpc-instagram-tips

2- نام کاربری

نام کاربری یکی از مهم ترین نکات اینستاگرام و عامل شناسایی شماست پس برای انتخاب آن دقت کافی داشته باشد. اگر پیج شما شخصی است، اسم و فامیل کامل و دقیق خود را بنویسید تا پیدا کردن پیج شما برای دوستان و آشنایان راحت باشد. اگر پیج شما کاری است برند خود را به عنوان نام کاربری بنویسید.

نکات اینستاگرام3- بیو

یکی دیگر از مهم ترین نکات اینستاگرام نوشتن بیو است که معمولاً در جلب نظر مخاطب تأثیر بسیاری دارد و با نوشتن درست آن، بازده پیج به شدت بالا می رود. شما برای نوشتن یک بیو در تعداد کاراکتر محدودیت دارید پس باید فقط نکات مهم پیج و کسب کار خود را به صورت مختصر و مفید در آن بنویسید. البته ربات هایی وجود دارند که که به وسیله آن ها می توان تعداد کاراکتر بیشتری را در بیو نوشت. ولی استفاده از آن ها توصیه نمی شود زیرا باعث بروز مشکلات زیادی برای پیج شما می شود.

بیو باید ظاهر منظم و جذابی داشته باشد و بهتر است به صورت ستونی نوشته شود. استفاده از ایموجی های مرتبط بیو شما را جذاب تر می کند. مثلاً اگر یک گیتاریست هستید می توانید از عکس گیتار استفاده کنید. در نظر داشته باشید که موضوع فعالیت شما چیست، پیج شما برای چه افرادی مناسب است و چرا باید شما را دنبال کنند. استفاده از شماره تماس و ایمیل برای پیج کاری بسیار مؤثر می باشد. پس حتماً راه ارتباطی با کاربر را در نظر داشته باشید.

همچنین استفاده از هشتگ در بیو کمک می کند تا پیج شما بهتر دیده شود. در واقع با این کار پیج شما سئو می شود. ناگفته نماند که این کار برای پیج های پر مخاطب اثر گذار است و برای پیج های تازه کار با میزان دنبال کننده کم کاربردی ندارد و حتی ممکن است تأثیر منفی نیز بگذارد.

نکات اینستاگرام

4- افزایش دنبال کننده

برای افزایش تعداد مخاطبان باید نیاز ها و علاقمندی های آن ها را بشناسید. با بررسی و آنالیز پیج های مشابه که در این امر موفق بوده اند می توانید راه کار های خوبی پیدا کنید.

به هیچ وجه به دنبال خرید فالوور نباشید چون هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. این فالوور ها واقعی نیستند در نتیجه نه پست شما را لایک می کنند و نه کامنت می گذارند. همچنین اینستاگرام، هر از چند گاهی اقدام به حذف این اکانت ها می کند و تعداد دنبال کنندگان به صورت ناگهانی افت خواهد کرد.

نکات اینستاگرام5- تم

از دیگر نکات اینستاگرام که کمت کسی به آن توجه می کند تم است. اگر می خواهید پیجی زیبا داشته باشید که نظر مخاطب را به خود جلب کند حتماً تم داشته باشید. به شیوه های مختلفی می توانید تم داشته باشید.

  • تم ردیف های هماهنگ
  • تم پازلی
  • تم رنگین کمانی
  • تم کاشی
  • تم عکس های مستطیلی
  • تم حاشیه دار
  • تم شطرنجی

نکات اینستاگرام6- هایلایت

از دیگر نکات اینستاگرام این است که هایلایت ها هستند. استوری های مهم خود را هایلایت کنید تا مخاطبان هر زمان که نیاز داشتند به آن ها رجوع کنند. اما چه مطالبی را می توانید هایلایت کنید؟

  • انواع خدماتی که ارائه می دهید
  • پاسخ سؤالات متداول
  • نکاتی که لازم است مخاطبان به آن دسترسی داشته باشند مثل نحوه ی سفارش
  • آدرس شعبه ها

نکات اینستاگرام7- نحوه پست گذاشتن

شما باید بدانید که روزی چند پست بگذارید تا بالاترین بازدید و دنبال کننده را به خود جذب کنید. معمولاً پست های پشت سر هم و بدون فاصله در یک روز اثرات منفی دارد. بهترین تعداد پست در هر روز 1 تا 2 می باشد. تداوم در پست گذاری هم نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد. اگر به مدت طولانی روزی یک پست بگذارید، می توانید پست های خود را در بخش اکسپلور اینستاگرام ببینید.

اگر می خواهید با استفاده از کامپیوتر در اینستاگرام پست بگذارید این مقاله را از دست ندهید: آموزش تصویری پست گذاشتن در اینستاگرام با کامپیوتر

نکات اینستاگرام8- زمان پست گذاشتن

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام چه موقع است؟ جواب این سوال بستگی به نوع مخاطب، روز هفته و حتی منطقه زندگی شما دارد. شما باید شلوغ ترین زمان، یعنی زمانی که بیشتر مخاطب های شما آنلاین هستند را پیدا کنید. در روز های کاری بهتر است در بین ساعات زیر پست منتشر کنید:

  • 9-7 (مردم در حال آماده شدن برای کار هستند.)
  • 12-14 (وقت نهار)
  • 17-18 (برگشت از کار)
  • 21-23 (وقت خواب)

در روز های تعطیل نیز ساعات زیر پیشنهاد می شود:

  • 9-11
  • 14-17

با توجه به وجود چندین بازه متفاوت، باید ایده آل ترین زمان را برای پیج خود پیدا کنید. اگر پیج اینستاگرام شما به حالت Business یا Creator  باشد می توانید از بخش پروفایل خود وارد Insights و سپس Audience شوید و ساعات فعال بودن کاربران در پیج را مشاهده کنید. به این ترتیب آمار را بررسی کرده بهترین زمان را انتخاب کنید.

نکات اینستاگرام9- استفاده از لوکیشن

وقتی روی پست های خود لوکیشن می زنید، شانس دیده شدن پست شما توسط افراد  ساکن در آن شهر بیشتر می شود. سرچ لوکیشن توسط کاربران دلیل پر اهمیتی برای استفاده است از آن است. پس در نکات اینستاگرام حتماً استفاده از لوکیشن را در نظر بگیرید.

نکات اینستاگرام

10- استفاده از تگ

اگر خودتان را روی پست تگ کنید دسترسی به پیج شما برای افرادی که از طریق هشتگ یا اکسپلور پستتان را میبینند راحت تر می شود. همچنین تگ کردن افراد مرتبط می تواند برای شما مفید باشد زیرا با ایجاد یک ارتباط جدید احتمال دیده شدن بالا می رود. وقتی کسی را روی پست خود تگ می کنید پست شما در پروفایل آن افراد دیده می شود و این کمک بزرگی به دیده شدن پست شما می کند.

نکات اینستاگرام11- نوشتن کپشن

هر چه کپشن شما جذاب تر و طولانی تر باشد مخاطب زمان بیشتری را در پیج شما می گذراند و این یک امتیاز مثبت می باشد. برای نوشتن کپشن می توانید از آموزش، اطلاعات و خلاصه چیزی که ارائه می دهید استفاده کنید به طوری که ارزش خواندن داشته باشد و برای مخاطب کسل کننده نباشد. سعی کنید کپشن شما تا حد ممکن ساده باشد و از کلمات یا اصطلاحات سنگین استفاده نکنید.

دقت داشته باشید که حتما متن کپشن را به چند قسمت تقسیم کنید تا چشم مخاطب اذیت نشود. برای این کار از اینتر و یا نقطه استفاده کنید. همچنین عنوانی مناسب و جذاب در شروع کپشن خود بنویسید تا مخاطب را ترغیب به خواندن مطلب شما کند. تا حد ممکن از زبان محاوره ای استفاده کنید و با استفاده ایموجی ها خوانایی متن خود را بالا ببرید ولی دقت داشته باشید که استفاده بیش از حد از آن ها اثر معکوس دارد.

نکات اینستاگرام12- هشتگ

در انتهای پست خود از هشتگ ها استفاده کنید تا محتوای شما بهتر و بیشتر دیده شود. اگر هشتگ شما چند کلمه ای است برای فاصله گذاری باید از آندرلاین (_) استفاده کنید. برای نوشتن هشتگ می توانید از موارد زیر استفاده کنید:

  • نام برند یا نام شخصی -> #بهیران
  • موضوع پست -> #لوازم_جانبی_موبایل

به هیچ عنوان از هشتگ های غیر مرتبط برای افزایش بازدید استفاده نکنید. چون اینکار عملاً برای شما سودی نخواهد داشت.

نکات اینستاگرام13- کامنت

کامنت یک را ارتباطی با مخاطب است که از طریق آن می توانید تعامل برقرار کنید. برای دریافت کامنت بیشتر در انتهای کپشن جملاتی را بکار ببرید که باعث ایجاد تعامل با مخاطب گردد. پرسیدن سوال می توانید این کار را انجام دهید. نظرات آن ها را در مورد موضوع مطرح شده بخواهیدو سعی کنید حتماً به تمامی کامنت ها در مدت زمان کوتاهی پاسخ دهید.

نکات اینستاگرامبا رعایت نکات اینستگرام که در این مطلب مطرح شدند می توانید بازده بسیار خوبی از پیج خود بگیرید. شما برای پست گذاشتن در انستاگرام و جذب مخاطب چه نکاتی را رعایت می کنید؟ نظرات خود را در بخش زیر با ما در میان بگذارید.