ساده ترین روش تبدیل گوشی به وبکم

ساده ترین روش تبدیل گوشی به وبکم

روش تبدیل گوشی به وبکم به چه صورت می باشد؟ چگونه می توانید از موبایل اندروید خود به عنوان وبکم استفاده کنید؟

امروزه با وجود وبینار ها و کلاس های آنلاین، وبکم به یکی از مهم ترین و پر کاربرد ترین لوازم جانبی کامپیوتر تبدیل شده است. اگر به صورت مداوم نیاز به استفاده از این دستگاه دارید بهتر است یک وبکم تهیه کنید. برای تهیه وبکم با کیفیت عالی به سایت بهیران مراجعه نمایید.

اما اگر برای تعداد دفعات محدودی نیاز به این وسیله دارید و یا فعلاً قصد خرید آن را ندارید می توانید با استفاده از این مقاله روش تبدیل گوشی به وبکم را یا بگیرید. با به کار گیری این روش از داشتن وبکم بی نیاز خواهید شد. به این ترتیب از دوربین موبایل خود می توانید برای انجام ویدئو کال ها، تماس های تصویری و سایر فعالیت هایی که در کامپیوتر خود انجام می دهید و نیاز به دوربین دارند، استفاده کنید. اما اگر قصد خرید وب کم دارید برای آشنایی با ویژگی های این محصول به مقاله بهترین وب برای کلاس آنلاین مراجعه نمایید.

روش تبدیل گوشی به وبکم

برنامه های زیادی برای تبدیل گوشی به وبکم وجود دارند که در پایان این مطلب به معرفی آن ها خواهید پرداخت. روش استفاده از این برنامه ها مشابه می باشد. برای توضیح گام به گام مطلب، ما از برنامه DroidCam استفاده می کنیم. این برنامه باید روی موبایل و کامپیوتر شما نصب گردد.

دقت داشته باشید که اگر برنامه نصب شده روی کامپیوتر و موبایل شما یکی نیست، نیاز به نصب برنامه IP Camera Adapter دارید. این برنامه یک درایور دوربین عمومی است که با نصب آن روی کامپیوتر، به اپلیکیشن وبکم نصب شده بر روی موبایل خود وصل خواهید شد.

نصب DroidCam روی کامپیوتر

1- در ابتدا نسخه ویندوز و یا لینوکس برنامه را روی کامپیوتر خود نصب نمایید. به این ترتیب فایل نصبی را روی کامپیوتر خود اجرا کنید و روی گزینه Next کلیک کنید.

2- با انتخاب گزینه I Agree شرایط و قوانین نصب برنامه را قبول کنید.

3- از بخش Browse محل نصب را انتخاب کنید و گزینه Next را بزنید.

روش تبدیل گوشی به وبکم

4- در ادامه مؤلفه های components را تغییر داده و Apple USB support را غیر فعال کنید. سپس Install را بزنید تا فرایند نصب آغاز شود.

5- در نهایت روی Finish کلیک کنید.

روش تبدیل گوشی به وبکم با کابل

نصب DroidCam روی گوشی اندروید

1- در گوگل پلی استور DroidCam را سرچ کنید.

2- Install را بزنید تا فرایند دانلود و نصب انجام گردد.

دقت داشته باشید که آخرین ورژن این برنامه به اندروید 5.0 به بالا نیاز دارد. اگر این ورژن در موبایل شما قابل پشتیبانی نیست، از نسخه های قدیمی تر این برنامه و یا سایر اپلیکیشن های پیشنهادی استفاده کنید.

نحوه استفاده از DroidCam

1- پس از اتمام مراحل نصب در ویندوز و اندروید در بخش Start کامپیوتر خود عبارت DroidCam را جستجو کنید.

2- با باز کردن این نرم افزار وارد پنجره DroidCam client خواهید شد. برای تبدیل گوشی به وبکم باید در بخش Connect اطلاعات IP را وارد کنید.

3-  برای دریافت IP، اپلیکیشن DroidCam را در موبایل خود باز کنید. در صفحه اول این برنامه Wifi IP نوشته شده است که باید آن را به طور دقیق در بخش IP نسخه ویندوز برنامه وارد کنید و Start را بزنید. در صورتی که می خواهید از موبایل خود در ویدئو کنفرانس ها، علاوه بر وبکم به عنوان میکروفون نیز استفاده نمایید، قبل از شروع، گزینه Audio را فعال کنید.

4- اگر اتصال شما موفقیت آمیز باشد می توانید تصویر را از موبایل دریافت کرده و روی دسکتاپ خود ببینید.

انتقال دوربین گوشی به کامپیوتر

– برای جابجایی دوربین می توانید از سه نقطه بالای صفحه بخش Select Camera و یا آیکون دوربین بالای صفحه اصلی اپلیکیشن استفاده کنید.

– دقت داشته باشید که برای برقراری ارتباط هر دو دستگاه باید به یک Wifi مشترک وصل شده باشند. (اگر کامپیوتر از طریق کابل به مودم متصل است در صورت یکسان بودن شبکه مشکلی ایجاد نخواهد شد.)

– برای استفاده از برنامه های مختلف تماس تصویری مثل Skype که نیاز به وبکم دارند، در تنظیمات آن ها دوربین و میکروفون را DroidCam انتخاب نمایید.

– با استفاده از کلید های کنترلی DroidCam می توانید از طریق کامپیوتر عملکرد هایی مثل زوم، فلش، فوکوس، چرخش و … را کنترل کنید.

– در صورتی که به وای فای دسترسی ندارید می توانید اتصال را از طریق کابل برقرار کنید.

بهترین نرم افزار های تبدیل گوشی به وبکم

1- DroidCam: اولین و بهترین گزینه برای تبدیل گوشی به وبکم این نرم افزار می باشد که نحوه استفاده از آن در بالا به صورت مفصل توضیح داده شد.

2- Les Arcs Webcam: این نرم افزار در نسخه های اندروید و ویندوز قابل استفاده می باشد. با استفاده از آن می توانید به ضبط صدا نیز بپردازید.

3- iVCam: برای تبدیل گوشی به وبکم با کابل می توانید از این برنامه استفاده کنید.

4- IP Webcam Pro: این برنامه از سیستم عامل های ویندوز، لینوکس، مک پشتیبانی می کند و یکی از بهترین ابزار های تبدیل موبایل به وبکم کامپیوتر می باشد.