افزایش سرعت گوگل کروم اندروید و ویندوز با 6 راهکار ساده

افزایش سرعت گوگل کروم اندروید و ویندوز با 6 راهکار ساده

اینترنت در زندگی همه ما نقش مهمی ایفا می کند و هرگز نمی توان اهمیت آن را انکار کرد. حتما شما هم بارها به موتور جستجوی گوگل برای یافتن مطالب مورد نظر خود مراجعه کرده اید. اما گاهی سرعت مرورگرها کاهش یافته و جستجو توسط آن ها نیاز به زمان بیشتری دارد؛ و از آن جا کاربران برای صرفه جویی در وقت و تسریع انجام امور از خرید اینترنتی و یا جستجو در اینترنت استفاده می کنند، کاهش سرعت مرورگرها برایشان خوشایند نخواهد بود. اگر شما هم تا کنون با این مشکل مواجه شده اید، می توانید با افزایش سرعت گوگل کروم اندروید و ویندوز ، به راحتی امور اینترنتی خود را با سرعت بیشتری انجام داده و در وقت خود صرفه جویی کنید.

در این مطلب راهکارهای کاربردی و ساده ای را بیان می کنیم که می توانید توسط آن ها، در چند مرحله، سرعت مرورگرهای خود را افزایش دهید. مطالبی که در اینجا به آن ها اشاره می کنیم مربوط به مرورگر گوگل کروم می باشد، اما می توانید آن ها را برای سایر مرورگرها نیز اجرا کنید.

بنابراین برای اطلاع از راه های افزایش سرعت گوگل کروم اندروید و ویندوز با ما در این مطلب همراه باشید.

افزایش سرعت گوگل کروم اندروید و ویندوز

1- افزونه های غیر ضروری را حذف کنید

داشتن چند افزونه بر روی مرورگر گوگل کروم می تواند موجب کاهش سرعت و تخریب عملکرد آن شود. این افزونه ها داده  مورد نیاز خود را از اینترنت دریافت کرده و این موضوع موجب کند شدن سرعت اینترنت و مرورگر شما خواهد شد. بنابراین بهتر است افزونه های غیر ضروری که کمتر از آن ها استفاده می کنید را حذف نمایید. برای افزایش سرعت گوگل کروم با کلیک بر روی گزینه More Tools و انتخاب Extensions می توانید به تمام افزونه های نصب شده بر روی مرورگر دسترسی داشته و هریک از آن ها را حذف نمایید. همچنین با کلیک راست روی آیکون افزونه در کنار آدرس بار و انتخاب Remove from Chrome می توانید این کار را انجام دهید.

اما اگر از مرورگر Firefox استفاده می کنید، می توانید Extensions را در قسمت Add-ons در منوی اصلی بیابید. در نهایت مرورگر اپرا Extension را در منوی اصلی قرار داده است.

نکته مهم درباره استفاده از افزونه های ضروری این است که همواره آن ها را به روز کنید و برای جلوگیری از مشکلات و کاهش سرعت مرورگر، از آخرین نسخه این افزونه ها استفاده نمایید.

مقاله پیشنهادی : بهترین افزونه های گوگل کروم را به مرورگرتان اضافه کنید

2- کوکی ها را پاک کنید

کوکی ها به باز کردن مجدد صفحاتی که قبلا در آن ها بوده اید، کمک می کنند. به عنوان مثال لاگین ماندن شما در یک سایت، حتی پس از بستن مرورگر، امری است که به کمک کوکی ها ممکن است. اما گاهی جمع آوری کوکی ها توسط مرورگر، می تواند موجب کاهش سرعت آن شود. بنابراین بهتر است در فاصله های زمانی مرتب، به پاک کردن کوکی ها اقدام نمایید. برای این کار در گوگل کروم کافیست از منوی Setting گزینه Show advanced setting و از آن جا Clear browsing datd را انتخاب نمایید.

مسیری که باید در مرورگر Firefox برای پاک کردن کوکی ها طی کنید، Options> setting> Advanced and Network بوده و این مسیر در مرورگر اپرا Settings> Privacy & security> click Clear browsing data می باشد.

مقاله پیشنهادی : قابلیت های مخفی گوگل را بشناسید

3- کش مرورگرتان را پاک کنید

با مراجعه به اینترنت و بازدید از هر صفحه، مرورگر شما تاریخچه ای از آن را نگه می دارد تا در مراجعه های بعدی شما به آن صفحه، تنها بیت های جدید از وب بارگیری شوند. این فایل ها، حافظه پنهان یا کش نام دارند. اگر کش مرورگر خود را در فواصل زمانی منظمی پاک نمایید. می توانید از بروز مشکلات جلوگیری نمایید و موجب افزایش سرعت گوگل کروم اندروید و ویندوز شوید. این نکته درباره سایر مرورگرها نیز اهمیت دارد.

افزایش سرعت گوگل کروم

4- مرورگر خود را حذف و مجددا نصب نمایید

یکی از ساده ترین روش های افزایش سرعت گوگل کروم، حذف مرورگر و نصب مجدد آن است. اما باید به این موضوع توجه کنید که در هنگام نصب مجدد مرورگر، آخرین نسخه آن را دریافت و نصب نمایید.

5- تنظیمات مرورگر را بازنشانی کنید

اگر مرورگرهای شما از آن دست برنامه هایی هستند که امکان حذف آن ها وجود ندارد، می توانید تنظیمات آن ها را بازنشانی کنید. این کار می تواند باعث افزایش سرعت گوگل کروم شود. برای این کار در مرورگر گوگل کروم می توانید با کلیک بر روی گزینه advanced settings گزینه Select Reset را انتخاب کنید و در مرورگر Firefox می توانید از مسیر زیر اقدام کنید.

Main menu>  help menu>  Troubleshooting Information>  Refresh

6- تب های اضافی مرورگر را ببندید

سعی کنید تب های متعدد در مرورگر را باز نکنید و پس از بازدید هر صفحه، در صورتی که نیازی به مراجعه مجدد به آن ندارید، آن را ببندید، حال آنکه می توانید در صورت لزوم، همان صفحه را از تاریخچه مرورگر باز کنید. بنابراین برای افزایش سرعت گوگل کروم اندروید و ویندوز و یا هر مرورگر دیگری، تب های اضافی و غیر ضروری را ببندید.

با استفاده از 6 نکته بیان شده در این مطلب می توانید عملکرد مرورگر خود را بهبود بخشیده و موجب افزایش سرعت گوگل کروم اندروید و ویندوز خود شوید.