10 بهترین افزونه های گوگل کروم را به مرورگرتان اضافه کنید

بهترین افزونه های گوگل کروم

بدون شک گوگل کروم محبوب ترین مرورگر وب در جهان است و همه ما بارها از آن در گوشی های موبایل و یا سیستم های کامپیوتری خود برای جستجو در وب استفاده کرده ایم. شما می توانید بهترین افزونه های گوگل کروم را به این مرورگر اضافه کنید تا از تمام امکانات آن به طور کامل بهره ببرید. کمپانی گوگل همچنان در حال تلاش برای بهبود رابطه کاربری و عملکرد گوگل کروم است. به همین دلیل افزونه هایی را در اختیار کاربران قرار داده است.

در این مطلب به معرفی بهترین افزونه های کروم می پردازیم و شما می توانید به سادگی با افزودن آن ها به مرورگر خود، از امکانات بیشتری استفاده نمایید. همچنین حذف افزونه های گوگل کروم از این مرورگر نیز به سادگی امکان پذیر است که در این مطلب آموزش داده خواهد شد.

بهترین افزونه های گوگل کروم

۱- Data Saver

اگر نگران این موضوع هستید که گوگل کروم بخش زیادی از دیتای شما را استفاده می کند، بهتر است افزونه Data Saver را به گوگل کروم خود اضافه کنید. با استفاده از این افزونه می توانید در دیتا صرفه جویی کنید، چرا که سرورهای گوگل قبل از دانلود فایل ها آن ها را فشرده کرده و با حجم کمتر در اختیار شما قرار می دهند.

بهترین افزونه های گوگل کروم

۲- AdBlock

AdBlock یکی از بهترین افزونه های گوگل کروم است که پیشنهاد می کنیم برای محافظت از حریم خصوصی خود و رهایی از تبلیغات آن را به مرورگرتان اضافه کنید. حتما بارها در هنگام تماشای ویدئوهای یوتیوب شاهد تبلیغات در ابتدای آن ها بوده اید. این افزونه به شما کمک می کند که بتوانید این تبلیغات را مسدود کرده و به راختی به تماشای ویدئوهای مورد علاقه خود بپردازید.

3- Lastpa

اگر شما هم حساب های متعددی در گوگل کروم خود دارید که هر یک از آن ها نیز یک رمز عبور دارد، ممکن است با مشکل فراموشی رمز ها مواجه شوید. LastPa یکی از بهترین افزونه های کروم است که مدیریت رمزها را بر عهده دارد و شما را از حفظ کردن و به خاطرسپاری رمزها نجات می دهد. شما می توانید از این افزونه در کامپیوتر و موبایل خود استفاده کرده و رمز عبور های خود را توسط آن ذخیره کنید. همچنین LastPass امکان دسترسی امن به رمزعبورها را به شما می دهد.

بهترین افزونه های گوگل کروم

۴- Disconnect

زمانی که در حال مرور وب سایت های مختلف هستید، ممکن است وب سایت های مخفی در صفحه شما باز شده و برای شما ناخوشایند باشد. Disconnect یک افزونه گوگل کروم است که می توانید توسط آن این صفحات را حذف کرده و به این ترتیب سرعت بارگزاری وب سایت های مورد نظر خود را افزایش دهید.

۵- HTTPS Everywhere

همان طور که می دانید وب سایت هایی که مجهز به پروتکل https هستند، نسبت به وب سایت های با پروتکل http امن تر هستند. بنابراین بهتر است از وب سایت هایی بازدید کنید که توسط https ایمن شده اند. افزونه HTTPS Everywhere به طور خودکار وب سایت هایی که باز می کنید را بررسی کرده و http را به https تغییر می دهد تا شما اتصالی امن و محافظت شده به اینترنت داشته باشید. این افزونه از ورود برنامه ها و نرم افزارهای مخرب به سیستم شما جلوگیری کرده و به شما این امکان را می دهد که با خیالی آسوده به جستجو در وب بپردازید.

بهترین افزونه های کروم

۶- Click&Clean

اگر از آن دسته افرادی هستید که در فواصل زمانی کوتاهی (مثلا هر هفته) حافظه پنهان مرورگرتان را پاک می کنید، بهتر است افزونه Click&Clean را به مرورگر خود اضافه کنید. Click&Clean یکی ار بهترین افزونه های گوگل کروم است که به شما این امکان را می دهد تا با یک کلیک داده های مرورگرتان را به سادگی پاک نمایید.

۷- Ghostery

Ghostery از دیگر افزونه های پرکاربرد کروم است که با نصب آن می توانید از همه تبلیغاتی که بر روی مرورگرتان ظاهر می شوند، رهایی یابید. حتما شما هم هنگام مرور صفحات وب با صفحات تبلیغاتی، ویدئوهای تبلیغاتی و… مواجه شده اید، با کمک این افزونه می توانید تمام این تبلیغات را مسدود کرده و نمایش آن ها را در مرورگر خود متوقف کنید.

بهترین افزونه های کروم

8- Select to Translate

افزونه Select to Translate یک افزونه عالی برای گوگل کروم است که ترجمه را برای شما ساده می کند. با انتخاب هر کلمه یا عبارت، کلیک راست بر روی آن و انتخاب translate text into ، می توانید ترجمه عبارت مورد نظر را مشاهده کنید. توجه کنید که برای ترجمه به زبان دلخواه، باید زبان های مورد نظر خود را در آن وارد کنید.

افزونه فیلترشکن کروم

علاوه بر افزونه هایی که در بالا جهت بهبود عملکرد گوگل کروم معرفی شد، چند افزونه فیلترشکن کروم نیز وجود دارد که می توانید با اضافه کردن یکی از آن ها به مرورگرتان، از نصب نرم افزارهای فیلترشکن بی نیاز شده و به صورت رایگان از این افزونه ها استفاده نمایید.

۱- TunnelBear

TunnelBear یکی از بهترین فیلترشکن های گوگل کروم است که با تعداد ۱۰،۵۰۰ رای موفق به دریافت ۵ ستاره شده است. این افزونه مجهز به پروکسی های رمزنگاری شده است و به همین دلیل موجب برقراری اتصال ایمن شما با صفحات وب خواهد شد.

۲- Browsec VPN

Browsec VPN  یکی از بهترین افزونه های گوگل کروم است که شما می توانید به سادگی آن را به مرورگر خود اضافه کرده و اتصالی امن به تمام صفحات اینترنتی برقرار کنید. این افزونه با حفظ امنیت و حفاظت از اطلاعات کاربران به آن ها امکان دسترسی به هر سایت و صفحه ای را می دهد.

افزونه فیلترشکن کروم

۳- Gom VPN

Gom VPN یک سرویس رایگان گوگل کروم است که پروکسی هایی با سرعت بالا دارد. این افزونه گوگل کروم به شما اجازه دسترسی به وب سایت های مختلف را می دهد.

4- Cyberghost

Cyberghost دیگر افزونه فیلترشکن کروم است که مدت ها پیش ارائه شده و بسیار قدرتمند عمل می کند. این افزونه بدون قطع شدن و یا کاهش سرعت، همه وب سایت ها را برای شما در دسترس قرار می دهد.

هر سه افزونه گوگل کروم که در بالا به آن ها اشاره شد می توانند به شما کمک کنند تا به همه وب سایت ها و صفحات دسترسی داشته باشید.

اگرچه افرونه های گوگل کروم می توانند در عملکرد آن تاثیر مثبت داشته باشند، اما باید به این نکته توجه کنید که افزایش تعداد افزونه ها ممکن است موجب کاهش سرعت گوگل کروم و مشکلات دیگر شود. بنابراین تنها افزونه هایی را به مرورگر خود اضافه کنید که به آن ها نیاز دارید و از نصب افزونه هایی که کاربردی برای شما ندارند، خودداری نمایید.

نصب افزونه در کروم

پس از انتخاب افزونه های مورد نظر، باید آن را به مرورگر گوگل کروم خود اضافه کنید. برای افزودن یا نصب افزونه در کروم، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • افزونه مورد نظر خود را از فروشگاه گوگل کروم دانلود کنید.
  • روی دکمه افزودن به کروم یا ADD to Chrome کلیک کنید.
  • ممکن است در این مرحله اجازه دسترسی به برخی از داده ها را از شما بخواهد که باید تایید کنید.
  • پس از تایید و افزودن افزونه، آیکون یا افزونه در کنار آدرس بار مرورگر شما ظاهر می شود که برای استفاده تنها نیاز به کلیک روی آن دارید.

حذف نصب افزونه در کروم

زمانی که نیاز به افزونه ای ندارید بهتر است برای بهبود عملکرد سیستم و مرورگرتان ، آن را از گوگل کروم حذف کنید. برای این کار بر روی آیکون یا نماد افزونه کلیک راست کرده و سپس بر روی Remove from Chrome و یا حذف از گوگل کروم کلیک کنید.
در صورتی که آیکون افزونه را در کنار آدرس بار مشاهده نمی کنید، می توانید در گوگل کروم وارد More Tools یا ابزارهای بیشتر شده و سپس گزینه حذف افزونه مورد نظر را انتخاب کنید.

اگر شما هم افزونه ای کاربردی برای گوگل کروم می شناسید، در بخش نظرات آن را معرفی کنید تا کاربران این مرورگر بتوانند از آن ها بهره ببرند.