بهترین گوشی های تاشو جدید ؛ مزایا و معایب آن ها

گوشی های تاشو جدید

ورود گوشی های تاشو جدید به بازار، توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد و بیشتر افراد به داشتن یکی از این گوشی های هوشمند علاقمند شدند. در سال های قبل صحبت از روی کار آمدن گوشی های تاشو مثل Samsung Galaxy Fold یا Huawei Mate X بود اما در سال ۲۰۱۹ شاهد تولید و عرضه تعداد بیشتری از گوشی های تاشو جدید خواهیم بود.

ما در این مطلب به معرفی بهترین گوشی های تاشو جدید می پردازیم. اگر شما نیز به تکنولوژی موبایل و آشنایی با انواع گوشی های هوشمند علاقه دارید، پیشنهاد می کنم مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

گوشی های تاشو جدید

۱- Samsung Galaxy Fold

یکی از بهترین گوشی های هوشمند تاشو ، گوشی Samsung Galaxy Fold با صفحه نمایش ۷٫۳ اینچی می باشد. دوربین پشت این تلفن هوشمند دارای ۳ لنز مجزا است که دو عدد از این لنز ها ۱۲ مگا پیکسلی و یکی از آن ها ۱۶ مگا پیکسل است. دوربین جلوی این گوشی نیز دارای ۲ لنز مجزای ۱۰ مگا پیکسلی و ۸ مگا پیکسلی می باشد. سیستم عامل این دستگاه اندروید ۹٫۰ و درگاه شارژ آن USB TYPE-C می باشد. پردازنده ۸ هسته ای این موبایل ها به سرعت و کیفیت بالای عملکرد آن کمک کرده است. یکی از آپشن های مهم و کاربردی این گوشی های جدید تاشو ، امکان باز کردن سه برنامه به صورت همزمان است. به علاوه اگر در حالت تا شده این دستگاه، یک برنامه را اجرا کنید، هنگامی که موبایل را باز می کنید، این برنامه به صورت یکپارچه به وسط صفحه نمایش منتقل می شود.

 

۲- Huawei Mate X

ابن گوشی تاشو جدید در حالت باز یک صفحه نمایش ۸ اینچی داشته و در حالت تاشده ، صفحه نمایش آن به ۶٫۶ اینچ تبدیل می شود. دوربین این گوشی به صورت چهارگانه ۴۰ مگاپیکسلی ، ۱۶ مگا پیکسلی ، ۸ مگا پیکسلی و دوربین TOF است. یکی از مشکلات و یا معایب این مدل گوشی تاشو، عدم وجود دوربین جلو یا دوربین سلفی در آن ها است. نوع درگاه شارژ گوشی Huawei Mate X درگاه USB TYPE-C است.

گوشی های تاشو جدید

۳- XIAOMI MIX FLEX

این مدل گوشی از سری موبایل های شیائومی یک از بهترین گوشی های تاشو جدید است که نظر بسیاری از علاقمندان به موبایل های تاشو را به خود جلب کرده است. گوشی شیائومی MIX FLEX یک تبلت ۱۰ اینچی است که می توانید با تا کردن آن از دو طرف ، آن را به یک گوشی ۵ اینچی تبدیل کنید. زمانی که این دستگاه به شکل تبلت است ، دکمه پاور در کنار آن و زمانی که آن را تا می کنید دکمه پاورش در بالای آن قرار می گیرد. با تغییر حالت این دستگاه از تبلت به موبایل و برعکس ، اندازه تصویر نمایش داده شده در صفحه نمایش به صورت خودکار با حالت جدید سازگار خواهد شد.

گوشی های تاشو جدید

۴- Royole FlexPai

این دستگاه در حالت معمولی یک تبلت ۷٫۸ اینچی است و در حالت تاشو به یک تلفن هوشمند ۴ اینچی تبدیل می شود. درگاه شارژ این دستگاه USB-C بوده و متاسفانه فاقد درگاه اتصال هدفون می باشد.
گوشی های تاشو جدید

۵- Moto RAZR 2019

موتورلا نیز در تلاش است تا یک تلفن هوشمند تاشو و انعطاف پذیر تولید کند. این تلفن هوشمند زمانی که تا می شود تقریبا به یک مربع تبدیل می شود و نکته جالب این است که گوشی Moto RAZR 2019 برخلاف بیشتر موبایل های انعطاف پذیر، به سمت داخل تا می شود.

گوشی های تاشو جدید

ورود گوشی های تاشو جدید فواید زیادی خواهد داشت و ممکن است به دلایلی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، از به بازار آمدن این گوشی ها خوشحال شوید.

مزایای گوشی های تاشو جدید

۱- دوربین های با کیفیت

همان طور که گفته شد بیشتر گوشی های جدید دارای چند لنز دوربین با رزولوشن های مختلف هستند، بنابراین عکس گرفتن با این گوشی ها جذاب تر خواهد شد.

۲- بهبود کیفیت ال سی دی ها

شکستن ال سی دی موبایل، یکی از مشکلاتی است که بیشتر افراد با آن مواجه شده اند. اما وجود تکنولوژی جدید به حل این موضوع کمک می کند. طبیعی است ال سی دی این موبایل ها ، کیفیت بهتری نسبت به گوشی های موجود در بازار خواهند داشت و این موضوع باعث می شود دیگر بابت این موضوع نگران نباشید.

۳- داشتن تبلت و موبایل همزمان

زمانی که یک گوشی تاشو داشته باشید همزمان یک موبایل و تبلت دارید. شما می توانید هر زمان که نیاز به یک تبلت دارید از این نوع گوشی ها به صورت عادی و هر زمانی که نیاز به یک گوشی موبایل دارید آن را به حالت تا شده تبدیل کنید.

گوشی های تاشو جدید

اما استفاده از گوشی های تاشو مشکلاتی به همراه دارد که ممکن است آگاهی از آن ها شما را از خرید این نوع موبایل ها منصرف کند. برخی از مشکلاتی را که ممکن است در استفاده از گوشی های تاشو جدید به وجود آید، در ادامه بیان می کنیم.

مشکلات استفاده از گوشی های جدید تاشو

۱- قیمت بالا

طبیعی است ورود هر تکنولوژی با گرانی همراه است و گوشی های تاشو نیز قیمت بالایی دارند. بنابراین خرید این گوشی ها نیاز به هزینه بالایی دارد و خرید آن به سادگی برای افراد امکان پذیر نخواهد بود.

۲- جدید بودن آن ها

هر کالا و محصولی که به تازگی وارد بازار می شود، به ویژه اگر در زمینه تکنولوژی باشد، مشکلات زیادی خواهد داشت  تا کنترل کیفیت آن کامل شود. بنابراین نسخه های اولیه گوشی های تاشو نیز ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد و به مرور زمان و در نسخه های بعدی این مشکلات حل خواهد شد.

۳- وجود خط تا در صفحه نمایش

اگرچه بیشتر مدل های گوشی های تاشو جدید ، به گونه ای طراحی شده اند که خطی در صفحه نمایش مشاهده نشود، اما در بعضی از نمونه ها این خط مشاهده می شود. بعلاوه ممکن است این خط به مرور زمان در صفحه نمایش گوشی ها مشاهده شود.

گوشی های تاشو جدید

۴- مشکلات تعمیر

از آن جا که به دلیل قیمت بالای این گوشی های تاشو، افراد کمی قادر به خرید آن ها هستند، در صورت خراب شدن این گوشی ها، تعمیر آن ها دشوار خواهد بود. چرا که ممکن است تجهیزات مورد نیاز برای تعمیر آن ها در دسترس همه نباشد و چنان چه تعمیر آن ها ممکن باشد، هزینه زیادی در ازای آن باید پرداخت شود.