انواع حسگر ماوس | تفاوت ماوس اپتیکال و لیزری

انواع حسگر ماوس | تفاوت ماوس اپتیکال و لیزری

شناخت انواع حسگر ماوس به شما کمک می کند تا یک ماوس با بهترین نوع حسگر و با توجه به نیاز خود تهیه کنید. ماوس یکی از مهم ترین لوازمی است که در کامپیوترها مورد استفاده قرار می گیرند. اهمیت وجود این وسیله ورودی به قدری است که حتی بسیاری از افراد در لپ تاپ های خود نیز از آن استفاده می کنند. اما یکی از مهم ترین مواردی که هنگام خرید باید به آن توجه کنید، نوع حسگر آن است. معرفی انواع حسگر ماوس و بیان تفاوت ماوس اپتیکال با لیزری مسئله ای است که در این مطلب به آن ها می پردازیم.

انواع حسگر ماوس

امروزه ماوس ها با دو نوع حسگر لیزری و اپتیکال تولید و عرضه می شوند. نوع حسگر ماوس به ویژه برای گیمرها و طراحان اهمیت بیشتری دارد. اگر شما هم می خواهید یک ماوس با عملکرد عالی تهیه کنید، پیشنهاد می کنم با مطالعه این مطلب درباره با ویژگی های این دو نوع حسگر آشنا شده و با درک تفاوت آن ها، بهترین نوع حسگر ماوس را انتخاب کنید.

ماوس اپتیکال یا نوری

ماوس اپتیکال که نام دیگر آن نوری است، از یک چراغ LED استفاده می کند. این ماوس می تواند با سنسورهای CMOS در هر ثانیه 1500 تصویر ثبت کند. این ماوس ها اغلب قیمت مناسبی دارند و به کاربران عمومی پیشنهاد می شود. برای حرکت روان ماوس های اپتیکال باید از یک ماوس پد و یا سطوح غیر براق استفاده کنید.

تفاوت ماوس اپتیکال و لیزری

ماوس لیزری

ماوس های لیزری از اشعه های مادون قرمز استفاده می کند که این اشعه قابل مشاهده نیست. بنابراین نوری از ماوس منتشر نمی شود. این نوع حسگر دقت بالاتری دارد و برای طراحانی که نیاز به دقت بالایی دارند، مناسب است. شما می توانید روی هر سطحی از این ماوس استفاده نماببد.

تفاوت ماوس اپتیکال و لیزری

همچنین پیشنهاد می کنم با مطالعه مقاله جدیدترین ماوس های دنیا ، ماوس هایی عجیب با طراحی های متفاوت را بشناسید. این ماوس ها برای گیمرها و طراحان مناسب است.

تفاوت ماوس اپتیکال و لیزری

  • ماوس های اپتیکال نور LED دارند، در مقابل ماوس های لیزری از مادون قرمز استفاده می کنند.
  • قیمت ماوس های اپتیکال یا نوری از ماوس های لیزری پایین تر است.
  • دقت ماوس های اپتیکال تا 3000dpi و دقت ماوس های لیزری 6000 تا 15000 می باشد.
  • ماوس های اپتیکال بر روی سطوح براق به خوبی کار نمی کنند و اغلب نیاز به ماوس پد دارند، اما ماوس های لیزری را می توانید روی هر سطحی استفاده کنید.

با توجه به توضیحاتی که در بالا بیان شد، بهتر است با توجه به نیاز خود ماوسی با یکی از دو نوع حسگر را تهیه کنید. اگر ماوس هایی با دقت بیش از 3000dpi و سازگار با هر سطحی می خواهید، بهتر است ماوس های لیزری را تهیه کنید، اما برای امور کامپیوتری روزانه ماوس های اپتیکال که قیمت مناسب تری دارند و دقت آن ها نیز تا 3000dpi (که دقت قابل توجهی است) می رسد، به شما پیشنهاد می شود.