معرفی 5 نرم افزار تناسب اندام و سلامتی

نرم افزار تناسب اندام

آیا تا به حال از نرم افزار تناسب اندام استفاده کرده اید؟ چاقی و افزایش وزن در اکثر جوامع امروزی رو به افزایش است. اگر این مقاله را می خوانید، احتمالاً تا به حال بارها سعی کردید وزن کم کنید و رژیم های مختلف را امتحان کردید. مطالعات نشان می دهند اکثر افرادی که برای تناسب اندام رژیم می گیرند، بیشتر از یک ماه رعایت نمی کنند و دوباره به وزن قبلی بر می گردند.

اما کاهش وزن و ورزش چه فایده ای برای ما خواهد داشت؟ ورزش های هوازی تاثیر خیلی زیادی روی محافظت افراد از ابتلا به آلزایمر دارند. همچنین تناسب اندام به شدت روی اعتماد به نفس شما تاثیر گذار خواهد بود و مراقبت از رژیم غذایی و فعالیت بدنی باعث پیشگیری از مبتلا شدن افراد به افسردگی می شود.

شما برای تناسب اندام و سلامتی نیاز نیست رژیم های سخت بگیرید یا به کلاس های ورزشی گران بروید. حتی نیاز نیست عمل جراحی انجام بدهید تنها کاری که باید انجام بدهید این است که فعالیت های کوچکی را به طور مداوم انجام دهید تا برای شما تبدیل به عادت شوند. کاهش وزن بیشتر از اینکه یک مسئله فیزیکی باشد مسئله ای روان شناختی است.

اما چطور می توانیم فعالیت های کوچکی که ما را به سلامتی و تناسب اندام می رساند به عادت تبدیل کنیم؟ ما در اینجا 5 نرم افزار تناسب اندام و سلامتی به شما معرفی می کنیم تا به شما کمک کنند عادت های درستی پیدا کنید و در نتیجه به وزن ایده آل خود برسید.

نرم افزار های تناسب اندام و سلامتی

1- Google Fit

نرم افزار تناسب اندام Google Fit، با همکاری سازمان بهداشت جهانی ایجاد شد تا براساس استاندارد های این سازمان فعالیت های بدنی که بر سلامتی تأثیر می گذارد را کنترل کند. این نرم افزار به شما یادآوری می کند که بیشتر حرکت کنید و کمتر بنشینید. مدت زمان تمام فعالیت های خود را بدست آورید و انگیزه لازم را برای ایجاد تغییراتی کوچک و سالم در طول روز ایجاد کنید.

فعالیت هایی که ضربان قلب شما را بالا می برد، مزایای فوق العاده ای برای قلب و ذهن شما دارد. در این برنامه به ازای هر دقیقه فعالیت زیاد، مانند گرفتن سرعت در هنگام پیاده روی، یک امتیاز قلب کسب خواهید کرد و برای فعالیت های شدیدتر مانند دویدن، دو برابر امتیاز خواهید گرفت. این فعالیت ها به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، بهبود خواب و بهبود وضعیت روحی عمومی شما منجر می شود.

Google Fit همانند یک مربی اختصاصی همیشه با شما است تا اهداف تناسب اندام خود را از طریق نکات عملی بدست آورید. نظارت مداوم این برنامه بر فعالیت هایتان باعث پیشرفت شما در جهت سلامت و تناسب اندامتان می شود.

نرم افزار تناسب اندام

2- نرم افزار تناسب اندام Lose It

نرم افزار تناسب اندام  Lose It با توجه به وزن شما کالری مجاز برای مصرف روانه را برای شما محاسبه می کند. این برنامه بانک اطلاعاتی جامعی از مواد غذایی موجود در بازار دارد و شما می توانید با اسکن بارکد محصولات اطلاعات غذایی و کالری آن ها را ببینید.

برنامه شمارش کالری Lose It به شما کمک می کند تا به وزن ایده آل خود برسید و به سادگی عادت های غذایی خود اصلاح کنید. طراحی این برنامه به طوری است که تمام کاربران بتوانند به راحتی آن استفاده کنند.

نرم افزار تناسب اندام

 

3- نرم افزار nike+training club

برنامه Club Training Nike به شما کمک می کند تا با تمرینات حرفه ای طراحی شده از مربیانی در سطح جهانی، به اهداف تناسب اندام خود برسید. این برنامه برای تمرین در خانه، سالن بدنسازی و هر مکان دیگر، مناسب است و تمرینات کاملی را برای همه افراد در هر سطح از آمادگی جسمانی ارائه می کند.

در این نرم افزار تناسب اندام برنامه های ورزشی شامل تمرینات، نکات تغذیه ای و راهنمای سلامت برای تمام ورزشکاران وجود دارد. هر برنامه توسط یک مربی نایک برای اهداف خاص طراحی شده است به طوری که با زندگی روزمره شما متناسب باشد. از این برنامه می توانید در نسخه های اندروید و ios استفاده کنید.

نرم افزار تناسب اندام

4-اپلیکیشن MyFitnessPal

یکی دیگر از نرم افزار های کاربردی تناسب اندام MyFitnessPal است که با رژیم غذایی و ورزش سالم به شما کمک می کند که وزن خود را کاهش دهید. در این برنامه کافیست وزن و اهداف خود را مشخص کنید تا متناسب با آن کالری مصرفی شما محاسبه شود.

این برنامه میزان چربی، کربوهیدرات، قند و سدیم مصرفی شما در روز را کنترل می کند و در صورت نیاز به شما هشدار می دهد. به این صورت شما سعی می کنید از خوردن غذاهایی که مجاز به مصرف آن نیستید، خودداری کنید. همچنین در این نرم افزار تناسب اندام پیام های مثبتی مانند کم کردن وزن دریافت می کنید که انگیزه شما را برای رسیدن به هدف مورد نظرتان بالا می برد. نرم افزار MyFitnessPal  مانند مربی شخصیتان همیشه همراه شماست.

5- اپلیکیشن تناسب اندام iPhone health App

برنامه Health اطلاعات شما را از iPhone ، Apple Watch و برنامه هایی که از آن ها استفاده می کنید جمع آوری می کند، بنابراین می توانید تمام پیشرفت خود را به راحتی یکجا مشاهده کنید.

 نرم افزار تناسب اندام iPhone health App به طور خودکار مدت زمان پیاده روی و دویدن شما را محاسبه می کند. اگر اپل واچ دارید، داده های فعالیت شما را ردیابی می کند. همچنین می توانید اطلاعات را به صورت دستی در یک دسته وارد کرده یا از هر برنامه یا دستگاه سازگار دیگر داده دریافت کنید. از طریق این برنامه می توانید  فعالیت بدنی، خواب و تغذیه خود را کنترل و اصلاح کنید تا با ایجاد عادات درست به تناسب اندام ایده آل خود برسید.

در نهایت شما با تمرین مداوم و با کمک نرم افزار تناسب اندام معرفی شده می توانید به تناسب اندام برسید. شما چه تجربه هایی از رژیم های غذایی، ورزش ها و فعالیت های گوناگون جهت رسیدن به اندام ایده آل دارید؟ با بیان کردن تجربیات خود، دیگران را در این راستا کمک کنید.