7 راه تایپ سریع با گوشی

تایپ سریع با گوشی

تایپ کردن روی یک صفحه نمایش لمسی به هیچ عنوان به راحتی تایپ کردن روی یک صفحه کلید فیزیکی مناسب نیست. ضربه زدن روی صفحه شیشه ای گوشی و کلید های کوچک باعث می شود که غلط های املایی در تایپ زیاد شود. اما شما می توانید برای تایپ سریع با گوشی، با یادگیری برخی از میانبر ها و نکات، راحت تر این کار را در تلفن هوشمند Android خود انجام دهید.

پیش تر در مقاله روش تایپ سریع ، تایپ سریع با کیبورد کامپیوتر و لپ تاپ را آموختیم، در ادامه با ما همراه باشید تا تایپ سریع با گوشی را نیز بیاموزید.

تایپ سریع با گوشی

1- دانلود صفحه کلید مناسب

صفحه کلید تلفن همراه Android شما همیشه بهترین گزینه نیست، به خصوص اگر می خواهید سریع تر تایپ کنید باید به دنبال گزینه های بهتری باشید. معمولاً در اکثر صفحه کلید های پیش فرض، ویژگی تصحیح خودکار تمام خطا های شما را تشخیص نداده و اصلاح نمی کند. در اینجا صفحه کلید های عالی اندرویدی دیگری وجود دارد که به کمک شما می آید.

Gboard یکی از معروف ترین صفحه کلیدهای Android می باشد که توسط Google ساخته شده است. این کیبورد علاوه بر امکان تایپ با صفحه کلید پیشرفته، امکاناتی دیگر از قبیل تایپ صوتی، کنترل حرکات، تایپ کردن چند زبانه و پیش بینی های emoji را فراهم می کند.

SwiftKey یکی دیگر از کیبوردهای پیشرفته است که دارای سیستم پیشرفته پیش بینی متن و پیشنهاد ایموجی می باشد. این کیبورد قابلیت تصحیح خودکار بیش از 300 زبان را دارا است.

Fleksy به ارائه پیش بینی های متن قدرتمند و تایپ سریع معروف است. جای تعجب نیست که یکی از کاربران آن رکورد جهانی گینس را برای تایپ سریع با گوشی شکست.

SwiftKey نیز از کیبورد های پر طرفدار اندروید می باشد که به کمک آن می توانید خطا های خود را در تایپ کاهش دهید.

 

تایپ سریع با گوشی

2- تایپ کردن با کشیدن انگشت روی صفحه نمایش

اگر یاد بگیرید با کشیدن انگشت خود روی صفحه نمایش تایپ کنید، سرعت شما بسیار بالا خواهد رفت. شما می توانید هنگام تایپ کردن بر روی صفحه کلید گوشی بدون بلند کردن انگشت این کار را انجام دهید. فقط با کشیدن انگشت روی صفحه کلید، کلمات و جملات را به آسانی تایپ خواهید کرد. Gboard به طور پیش فرض با این ویژگی همراه است. برای جابجایی یا تنظیم آن، مسیر زیر را دنبال کنید:

Settings > System > Languages & input > Virtual keyboard > Gboard > Glide typing

بیشتر صفحه کلید های جایگزین از این ویژگی پشتیبانی می کنند. در این نوع تایپ، وقتی می خواهید فضایی بین کلمات ایجاد کنید، انگشت خود را بلند کنید. پس از مدتی به این سبک از تایپ عادت خواهید کرد، و بسیار سریع تر از قبل می توانید تایپ کنید.

 

تایپ سریع با گوشی

3- از تایپ صوتی Google استفاده کنید

اگر می خواهید بدون استفاده از دست تایپ کنید، می توانید با استفاده از مکالمه در تلفن خود به سرعت متن را وارد کنید. Android، برای  تایپ سریع با گوشی استفاده از  Google Voice Typing را به شما پیشنهاد می دهد. برای دسترسی به این ویژگی در Gboard، روی نماد میکروفون در صفحه کلید خود ضربه بزنید. صفحه کلید های دیگر نیز یک کلید مشابه داشته باشند. به این ترتیب، صفحه کلید خود را به تایپ صدای Google تغییر خواهید داد.

 

تایپ سریع با گوشی

4- میانبر های متنی را اضافه کنید

شما می توانید با آموختن روش استفاده از میانبر ها سریع تر در تلفن خود تایپ کنید. این ویژگی به شما امکان آن را می دهد تا برای کلمات، مخفف منحصر به فرد و خاصی را ایجاد کنید که به هنگام تایپ آن متن گشترش یافته و کلمه کامل نوشته می شود. به طور مثال وقتی مخفف خود را مانند “OMW” تایپ می کنید، صفحه کلید این مسئله را تشخیص می دهد و “On my way” را در نوار پیشنهادات متن Gboard مشاهده خواهید کرد.

برای فعال سازی ویژگی لغت میانبر در Gboard ، ابتدا روی پیکان سمت چپ بالای Gboard ضربه بزنید و سپس نماد Gear را انتخاب کنید تا تنظیمات آن باز شود. در ادامه به فرهنگ لغت، فرهنگ لغت شخصی بروید و زبان خود را انتخاب کنید. در این قسمت، روی نماد پلاس در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید. کلمه و میانبری را که می خواهید داشته باشید وارد کنید. اکنون این میانبر در فرهنگ لغت شما مشاهده خواهد شد و به شما این امکان را می دهد که کلمات و عبارات طولانی را به سرعت تایپ کنید.

 

تایپ سریع با گوشی

5- پیش بینی متن

از دیگر روش های تایپ سریع با گوشی استفاده کلمات پیشنهادی است. بیشتر صفحه کلید ها دارای ویژگی پیش بینی متن هستند. به این ترتیب وقتی در حال تایپ یک جمله هستید، صفحه کلید کلمه های بعدی را که می خواهید تایپ کنید پیش بینی می کند. این گزینه ها معمولاً در نوار بالای کلید های شما ظاهر می شوند. با ضربه زدن به یکی از آن ها، آن کلمه یا عبارت مستقیماً در پیام شما وارد می شود. همچنین این مزیت وجود دارد که بعد از تایپ چند حرف اول، کلمه کامل برای استفاده شما نمایش داده خواهد شد.

 

تایپ سریع با گوشی

6- تنظیمات تک دستی صفحه کلید

گوشی های موبایل بزرگتر همیشه برای بهتر تایپ بهتر نیستند. تلاش برای استفاده از تلفن بزرگ اندرویدی چالشی است که در زمان تایپ سریع با گوشی به صورت تک دست بیشتر به چشم می آید. اما اندروید گزینه ای را در اخیار شما قرار می دهد که به وسیله آن صفحه کلید کوچکتر شده و شما می توانید به صورت تک دستی تایپ کنید. برای این کار، با فشردن بر روی نماد دو فلش در بالا سمت چپ صفحه‌ کلید، می توانید گزینه SwiftKey  را فعال کنید. و صفحه کلید را برای استفاده تک دستی با دست راست و یا چپ تنظیم کنید. همچنین می توانید اندازه ی دلخواه خود را تنظیم کنید.

گزینه دیگری به نام Thumb وجود دارد که یک ویژگی عالی برای تایپ با انگشتان شست شماست. در این حالت شکافی در وسط صفحه کلید ایجاد می می شود و تایپ را برای شما راحت تر می کند.

 

تایپ سریع با گوشی

7- تمرین تایپ با بازی ها

در نهایت بعد از رعایت نکات گفته شده در بالا باید تمرین کنید سرعت تایپ خود را بالا ببرید. در اینجا چند بازی عالی اندرویدی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید به صورت همزمان تمرین و بازی کنید:

ZType یک بازی اکشن سرگرم کننده است که در بهبود مهارت های تایپی به شما کمک می کند. با هر حرفی که تایپ می کنید یک گلوله به داخل کشتی های دشمن شلیک می شود، بنابراین باید سریع تایپ کنید!

Typing Master دارای کلمات حک شده روی آجرهایی است که از بالا سقوط می کنند. هدف شما این است که قبل از برخورد آجر به زمین، این کلمات را سریع و دقیق تایپ کنید.

 

تایپ سریع با گوشی

با استفاده از نکات بیان شده در این مطلب می توانید تایپ سریع با گوشی را یاد بگیرید، در زمان خود صرفه جویی کنید و غلط های املایی خود را به حداقل برسانید. شما از چه روشی برای تایپ سریع با گوشی استفاده می کنید؟ روش ها و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.