کابل AUX چیست ؟ کاربرد کابل AUX

کابل aUX چیست

کابل AUX چیست ؟ کاربرد کابل AUX چیست و در چه مواقعی از آن استفاده می شود؟ بهتر است در خرید این نوع کابل چه معیارهایی را در نظر بگیریم تا از ماندگاری و طول عمر آن اطمینان حاصل شود؟ در این مطلب قصد داریم درباره این کابل و کاربردهای آن توضیحاتی ارائه دهیم.

کابل AUX چیست ؟

در یک تعریف ساده کابل AUX کابلی است که وظیفه انتقال صدا از یک منبع به پخش کننده هایی مثل اسپیکر را دارد. کانکتورهای این کابل جک 3.5 میلی متری بوده و به تمام درگاه های سازگار با جک 3.5 میلی متری متصل می شود. برای توضیح درباره جک 3.5 میلی متری می توان به کانکتورهای هدفون شما اشاره کرد. اغلب هدفون های سیم دار، از جک 3.5 میلی متری برای اتصال سیمی به موبایل، تبلت و موزیک پلیرها پشتیبانی می کنند.

مقاله پیشنهادی : کابل HDMI چیست ؟

کاربرد کابل AUX

اما کاربرد کابل AUX چیست ؟ در چه مواقعی می توان از این کابل ها برای انتقال صدا استفاده نمود؟ آیا علاوه بر انتقال صدا این نوع کابل، کاربرد دیگری دارد؟ در اینجا چند مورد از مهم ترین کاربرد کابل AUX را بیان خواهیم کرد.

کاربرد کابل AUX در کامپیوتر

اگر می خواهید یک اسپیکر به کامپیوتر رو میزی خود متصل کنید، می توانید از کابل AUX با جک 3.5 میلی متری استفاده نمایید. اما باید توجه کنید اسپیکری که تهیه می کنید، به درگاه 3.5 میلی متری مجهز و با کابل AUX سازگار باشد. یک کابل AUX با طول مناسب تهیه کرده، یک سمت آن را به پورت AUX اسپیکر و سمت دیگر آن را به پورت AUX کامپیوترتان متصل کنید. اکنون می توانید یک فایل صوتی از کامپیوترتان پخش کرده تا صدا از اسپیکرها خارج شود.

کاربرد AUX در لپ تاپ

محل قرار گرفتن درگاه های AUX در هر مدل لپ تاپ متفاوت است و شما می توانید با کمی بررسی پورت های لپ تاپ، این درگاه را مشاهده نمایید. به یاد داشته باشید که اغلب یک آیکون هدفون در کنار درگاه های AUX لپ تاپ ها قرار دارد. یک سمت کابل AUX را به پورت AUX لپ تاپ و سمت دیگر را به هدست یا اسپیکر متصل کنید تا صداهای خروجی لپ تاپ را از آن ها بشنوید. توجه کنید که حتما هدست یا اسپیکر از این درگاه پشتیبانی کنند.

کاربرد کابل aUX

کاربرد کابل AUX در موبایل

برای اتصال انواع هدست و هدفون به موبایل از کابل های AUX استفاده می شود. علاوه بر این برای انتقال صدا از دستگاهی ب دستگاه دیگر نیز می توان از این کابل استفاده نمود. به عنوان مثال اگر می خواهید فایل های موسیقی ذخیره شده در موبایلتان را از پخش کننده خودرو گوش دهید، می توانید با یک کابل AUX موبایلتان را به سیستم پخش خودرو متصل کرده و از آن طریق موسیقی های مورد علاقه خود را بشنوید.

انواع کابل AUX

کابل افزایش طول

نوع دیگری از کابل های AUX وجود دارند که جهت افزایش طول استفاده می شوند. این نوع کابل ها از یک سمت مجهز به جک 3.5 میلی متری و از سمت دیگر مجهز به درگاه 3.5 میلی متری می باشد و شما می توانید از آن برای افزایش طول کابل AUX استفاده نمایید.

کابل 1 به 2 AUX

اگر می خواهید دو دستگاه مختلف را توسط کابل های AUX به یک دستگاه مانند لپ تاپ متصل کنید، اما لپ تاپ شما دارای یک درگاه AUX است، می توانید با تهیه کابل 1 به 2 AUX ، به راحت از یک درگاه 3.5 میلی متری، 2 درگاه دریافت نمایید.

کاربرد کابل AUX

مقاله پیشنهادی : راه های سریع شارژ شدن گوشی

برخی از این کابل ها برای جلوگیری از گره خوردن و در هم پیچیدن به شکل فنری طراحی شده و برخی دیگر برای دوام بالا از جنس کنفی هستند. نوع دیگری از آن ها دارای کانکتورهایی به شکل قائم یا اصطلاحا سرچپقی هستند که مانع از خراب شدن کانکتور می شود.