ویرایش گیف در فتوشاپ در 5 مرحله

ویرایش گیف در فتوشاپ در 5 مرحله

ویرایش گیف در فتوشاپ چگونه انجام می شود؟ آیا می توان فایل هایی که با فرمت گیف طراحی شده اند، ویرایش کرد؟ در مطالب قبلی آموزش ساخت گیف در فتوشاپ را توضیح دادیم، تا شما بتوانید در چند مرحله ساده، با استفاده از چند عکس، یک تصویر متحرک یا گیف بسازید. اما در این صفحه توضیح می دهیم که چگونه یک گیف ذخیره شده را ویرایش کنید.

ویرایش گیف در فتوشاپ

ممکن است یک تصویر متحرک از یک سایت دانلود و یا دوستانتان یک گیف برای شما ارسال کرده باشند، اما شما قبل از استفاده و یا ارسال به دیگران، باید آن را ویرایش کنید. در این زمان احتمالا اولین چیزی که به ذهن هر فرد می رسد، جستجو، دانلود و نصب نرم افزار برای کامپیوتر و موبایل است که این امکان را فراهم کند. اما فراموش نکنید، ویرایش گیف در فتوشاپ ، ساده ترین و بهترین روش است.

1- گیف مورد نظر خود را در فتوشاپ باز کنید. در اینجا برای درک بهتر مطلب، یک گیف را به عنوان مثال در فتوشاپ باز کرده و تغییراتی را بر روی آن ایجاد می کنیم.

ویرایش گیف در فتوشاپ

همانطور که میبینید در اواسط گیف بالا، کلمه How در داخل یک ابر ظاهر می شود. می خوام این قسمت از گیف را حذف کنیم.

2- از منوی Window گزینه Timeline را انتخاب کنید.

ادیت گیف

3- در این مرحله، در قسمت پایین صفحه، فریم های گیف و لایه های مختلف که در هر فریم نمایش داده می شوند، مشاهده می کنید.

ویرایش گیف با فتوشاپ

4- با کلیک بر روی هر فریم، می توانید تصویری که در آن نشان داده می شود را مشاهده کنید و در صورت لزوم آن را حذف نمایید. به عنوان مثال در این گیف، کلم How از فریم 4 شروع شده و تا فریم 8 ادامه دارد. بنابراین بر روی هر یک از این فریم ها و سپس بر روی آیکون Delete کلیک کنید.

ادیت گیف در فتوشاپ

همچنین می توانید با کلیک روی قسمت پایین هر فریم، مدت زمان پخش هر تصویر در گیف را تغییر دهید. اضافه کردن لایه های مختلف در تصویر متحرک و افزودن آن ها به فریم ها، امکان تغییرات فراوان را برای شما فراهم می کنند.

 

5- در مرحله آخر ویرایش گیف در فتوشاپ ، باید آن را ذخیره کنید. از منوی File ، در بخش Export گزینه Save For Web را انتخاب کرده و یا از کلیدهای ترکیبی Ctrl+Shift+Alt+S استفاده کنید. در صفحه باز شده، از بالای صفحه، منوی کشویی را بر روی Gif تنظیم نمایید و در نهایت Save را بزنید.

ویرایش گیف

پس از ذخیره، شاهد تغییرات اعمال شده بر روی گیف خواهید بود.

آیا تاکنون شما هم نیاز به ویرایش گیف پیدا کرده اید؟ چه نرم افزاری را برای این کار پیشنهاد می کنید؟ قطعا ویرایش گیف در فتوشاپ ، برای همه افرادی که آشنایی نسبی با این نرم افزار دارند، بسیار مناسب است. البته مراحل این کار، به طور کامل بیان شده و شما بدون هیچ دانشی می توانید گیف ها و تصاویر متحرک خود را با استفاده از آن ویرایش کنید.