5 روش عالی برای افزایش صدای لپ تاپ در ویندوز 10

افزایش صدای لپ تاپ در ویندوز 10

افزایش صدای لپ تاپ در ویندوز 10 چگونه انجام می شود؟ اگر شما هم با میزان صدای لپ تاپ خود مشکل دارید و می خواهید میزان صدای آن را افزایش دهید، در این مقاله با ما همراه باشید.

تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی از جمله کارهایی است که گاهی با لپ تاپ انجام می دهید. در صورتی که یک اسپیکر خارجی به لپ تاپ متصل شود، صدای کافی از آن دریاقت خواهید کرد. اما اگر تنها اسپیکر شما، اسپیکر متعلق به لپ تاپ است و به نظرتان میزان آن کافی نیست، می توانید از چند روش برای افزایش صدای لپ تاپ در ویندوز 10 استفاده کنید.

ویندوز امکانات و قابلیت هایی را برای بالا بردن و تقویت صدا در نظر گرفته اما اغلب افراد از آن ها آگاهی ندارند. در این صفحه با این روش های ساده جهت بالا بردن صدای لپ تاپ آشنا خواهید شد.

افزایش صدای لپ تاپ در ویندوز 10

1- Loudness Equalization

Loudness Equalization یکی از قابلیت هایی است که ویندوز 10 برای تقویت صدای لپ تاپ ایجاد کرده و می تواند مقدار قابل توجهی (تا 150 درصد) موثر باشد. تنظیم این گزینه به راحتی و از قسمت Sound در دسترس شما است.

1- در نوار ابزار ویندوز بر روی آیکون صدا کلیک راست کرده و گزینه Sound را انتخاب کنید و یا در منوی استارت عبارت Sound را تایپ نمایید.

2- در تب PlayBack بر روی Speakers دابل کلیک نمایید.

3- در پنجره جدید وارد تب Enhancements شده و تیک گزینه Loudness Equalization را فعال نمایید.

تقویت صدای لپ تاپ در ویندوز 10

اکنون شاهد تغییرات میزان صدای لپ تاپتان خواهید شد.

مقاله پیشنهادی : مهم ترین فاکتورهای  خرید لپ تاپ

2- تقویت کننده صدا

اگر سیستم شما از Loudness Equalization پشتیبانی نمی کند و یا استفاده از آن رضایت شما را در میزان صدا جلب نکرد. پیشنهاد می کنم یک تقویت صدا مانند Boom 3D نصب نمایید. این برنامه تقویت کننده و اکولایزر، علاوه بر اینکه باعث افزایش صدای لپ تاپ در ویندوز 10 می شود، امکانات زیادی برای تنظیم صدا و مجموعه ویژگی های مربوط به صدا را همراه دارد.

چهار جلوه صوتی Ambience ،Fidelity ،Night Mode و Spatial در این نرم افزار ارائه شده و برای تنظیمات دقیق تر می توانید از EQ در این برنامه استفاده نمایید.

تقویت کننده صدای لپ تاپ

3- تنظیم اکولایزر صدا

گاهی مشکل صدا در لپ تاپ، با تنظیم اکولایزر حل می شود. برای این کار کافی است مراحل زیر را به درستی انجام دهید.

1- با تایپ عبارت Sound در منوی Start و یا کلیک راست بر روی آیکون صدا در نوار ابزار ویندوز و انتخاب Sound تنظیمات مربوط به صدا را باز کنید.

2- به تب PlayBack وارد شده و بروی اسپیکر دابل کلیک نمایید.

3- گزینه Equalizer را فعال کنید.

4- بر روی سه نقطه پایین صفحه کلیک کرده تا تنظیمات EQ باز شود.

بالا بردن صدای لپ تاپ در ویندوز 10

 

5- با تغییر تنظیمات اکولایزر می توانید میزان صدای لپ تاپ را تغییر دهید.

افزایش صدا در لپ تاپ

اگر چه این روش ممکن است کمی زمان بر باشد، اما نتیجه مطلوبی از آن خواهید گرفت.

4- بروزرسانی درایور کارت های صدا

اگر به نظرتان صدای لپ تاپ کیفیت کافی را ندارد، بهتر است درایور کارت صدای لپ تاپ را بروزرسانی نمایید. معمولا آپدیت جدید درایور ها توسط شرکت های بزرگ اطلاع رسانی می شود و شما می توانید با مراجعه به وب سایت آن ها، آخرین نسخه را دانلود کرده و افزایش صدای لپ تاپ در ویندوز 10 را از این طریق انجام دهید.

1- کلیدهای ترکیبی Windows + X را فشار دهید و Device Manager را انتخاب نمایید.

2- بر روی گزینه Audio inputs and output دابل کلیک کنید.

3- بر روی آن راست کلیک کرده و Update driver را انتخاب نمایید.

افزایش صدای اسپیکر

5- تمیز کردن اسپیکرها

همه ما می دانیم که نشستن گرد و غبار بر روی هر وسیله دیجیتال می تواند کیفیت عملکرد آن را تا حد زیادی کاهش دهد. اسپیکرهای لپ تاپ شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین اگر صدای لپ تاپ شما کافی و مناسب نیست، بهتر است برای تمیز کردن آن ها اقدام کنید.

اسپیکر لپ تاپ

 

شما چه راه هایی برای افزایش صدای لپ تاپ در ویندوز 10 پیشنهاد می کنید؟ کدام یک از روش هایی که در این صفحه بیان شد، برای تقویت صدای لپ تاپ شما مناسب بود؟ روش های مورد نظر خود را در همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.