تغییر اندازه آیکن های دسکتاپ با 3 روش

تغییر اندازه آیکن های دسکتاپ با 3 روش

تغییر اندازه آیکن های دسکتاپ نیاز به دانش خاصی ندارد و هر کس می تواند با دنبال کردن این مطلب، در چند مرحله ساده، این کار را انجام دهد. پس اگر اندازه آیکن های دسکتاپ شما مورد تاییدتان نیست و می خواهید آن را بزرگ تر یا کوچک تر کنید، همراه ما باشید.

چرا بعضی مواقع کامپیوتر یا لپ تاپ شما، نیاز به تغییر اندازه آیکن های دسکتاپ دارد؟ گاهی آیکون ها به قدری کوچک هستند که شناسایی آن ها برای فرد دشوار خواهد بود. به همین دلیل با کمی بزرگ تر کردن آیکون ها، تشخیص یا خواندن آن ها، برای شما راحت تر خواهد بود. از طرفی بزرگ بودن آیکن ها، باعث می شود تعداد کمتری برنامه یا فایل بر روی دسکتاپ قرار بگیرد و یا آن را نامنظم جلوه دهد. با کوچک تر کردن آیکون های دسکتاپ، آن را منظم تر کرده و یا تعداد بیشتری آیکن مشاهده کنید.

تغییر اندازه آیکن های دسکتاپ

استفاده از ماوس

ساده ترین روش برای تغییر اندازه آیکن های دسکتاپ در ویندوز 10 و 7، استفاده از ماوس است. فرقی نمی کند نسخه ویندوز شما چند باشد، کافی است چند مرحله زیر را به سادگی انجام دهید:

  • همه برنامه ها و پنجره ها را ببندید و یا Minimize کنید.
  • بر روی دسکتاپ کلیک کنید.
  • کلید Ctrl را نگه دارید.
  • کلید اسکرولر ماوس را حرکت دهید.
  • بالا بردن کلید اسکرولر به همراه نگه داشتن کلید Ctrl، باعث بزرگ تر شدن آیکون ها و اسکرول به پایین به همراه این کلید، باعث کوچک تر شدن آن ها می شود.

منوی دسکتاپ

ویندوز این امکان را به صورت مستقیم فراهم کرده تا بتوانید با چند کلیک ساده، اندازه آیکون های دسکتاپ را تغییر دهید.

  • بر روی قسمتی از دسکتاپ کلیک راست کنید.
  • ماوس را بر روی View  نگه دارید.
  • از منوی View یکی از سه گزینه Large icons (آیکون های بزرگ)، Medium icons (آیکون های متوسط)، Small icons (آیکون های کوچک) را انتخاب کنید.

تغییر اندازه آیکون دسکتاپ در ویندوز 10

به این ترتیب به سادگی ، اندازه آیکون های دسکتاپ را تغییر داده اید.

استفاده از کلیدهای میانبر

ویندوز برای بسیاری از عملکردها، کلیدهای میانبر در نظر گرفته تا کار را برای کاربران راحت تر کند. بسیاری از ما برای عمل هایی مانند کپی کردن، جابجایی و… از ماوس استفاده نمی کنیم و استفاده از کلیدهای میانبر را ترجیح می دهیم.کافیست پرکاربردترین کلیدهای میانبر ویندوز 10 را بشناسید.

 

تغییر اندازه آیکن های دسکتاپ نیز، به واسطه چند کلید میانبر انجام می شود. تنها باید این کلیدها را بشناسید و هر زمان که لازم است آیکون را تغییر دهید.

  • همه برنامه ها را ببندید و یا Minimize کنید.
  • کلیدهای Ctrl و Shift را به صورت همزمان فشار داده و نگه دارید.
  • همزمان با این دو کلید، یکی از کلیدهای 1، 2، 3 و 4 را فشار دهید.

کلید 1 بزرگ ترین سایز آیکون ها و کلید 4 کوچک ترین آن ها را نمایش می دهد. می توانید هر 4 مورد را آزمایش کنید تا در نهایت بهترین حالت را انتخاب کنید.

توجه کنید که منظور از کلیدهای 1 تا 4، کلیدهای قسمت Numpad نیست و باید برای این کار، از کلیدهای اعداد در قسمت حروف استفاده نمایید.

تغییر اندازه آیکون های دسکتاپ در ویندوز 7

همان طور که دیدید، روش های تغییر اندازه آیکن های دسکتاپ که در این صفحه بیان شد، ساده ترین راه بود. شما چه روش هایی برای این کار می شناسید؟ برای اینکه اندازه آیکون های برنامه ها و فایل ها را تغییر دهید، چه راه های ساده ای را پیشنهاد می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را در قسمت دیدگاه ها در همین صفحه به اشتراک بکذارید تا سایر کاربران برای حل مشکل خود از آن استفاده کنند.