کدام نسخه از ویندوز 10 برای بازی بهتر است؟

کدام نسخه از ویندوز 10 برای بازی بهتر است

آیا می دانید که کدام نسخه از ویندوز 10 برای بازی بهتر است؟ اگر یک گیمر حرفه ای هستید حتماً لذت بازی با ماوس و کیبورد را چشیده اید و ترجیح می دهید به جای استفاده از کنسول های بازی با استفاده از یک کامپیوتر قدرتمند به انجام بازی های رایانه ای بپردازید. پیش تر مشخصات و قیمت بهترین کامپیوتر گیمینگ 2020 را بررسی کردیم. اما یک کامپیوتر گیمینگ علاوه بر سخت افزار قدرتمند نیاز به ویندوزی مناسب نیز دارد. بهترین گزینه استفاده از ویندوز 10 می باشند. اما شما باید بدانید که کدام نسخه از ویندوز 10 برای بازی بهتر است و پاسخگوی نیاز های یک گیمر می باشد.

ویندوز 10 دارای نسخه های مختلفی است که هر کدام از آن ها برای کاربران مخصوص به خود طراحی شده است. در ادامه به بررسی ویژگی های این ویندوز پرداخته و عنوان می کنیم که کدام نسخه از ویندوز 10 برای بازی بهتر است.

کدام نسخه از ویندوز 10 برای بازی بهتر است؟

ویندوز 10 Home

استاندارد ترین نسخه از ویندوز 10، نسخه Home می باشد.  بر روی اکثر سیستم های خانگی و اداری این نسخه نصب شده است که برای امور تحقیقاتی، بازی و سرگرمی و سایر فعالیت های روزمره مناسب می باشد. این نسخه دارای امنیت مناسبی بوده و نسبت به سایر موارد سبک تر می باشد.

با استفاده از ویندوز 10 Home می توانید به راحتی دستگاه Xbox خود را با کامپیوترتان همگام کرده و در صورت نیاز از کنسول خود به بازی های کامپیوترتان دسترسی داشته باشید. این امکان یکی از ویژگی های مهمی است که نسخه Home را برای گیمر ها محبوب می سازد. علاوه بر این، قابلیت Game mode در نسخه Home ویندوز 10 بستر مناسبی را برای انجام بازی های کامپیوتری فراهم می کند و کارایی سیستم شما را برای انجام این امر بالا می برد.

بهترین نسخه ویندوز 10 برای گیمر ها

ویندوز 10 Pro

ویندوز 10 نسخه پرو برای کسب و کار های کوچک مناسب می باشد. ابن ویندوز برای مقاصد تجاری طراحی شده و علاوه بر تمامی ویژگی هایی که نسخه Home دارد دارای قابلیت های بیشتری نیز می باشد. امنیت این ویندوز بسیار بالا بوده و دارای پروتکل هایی جهت جلوگیری از بروز مشکل، از دست رفتن اطلاعات، احراز هویت دقیق و … می باشد. تفاوت دیگری که این ویندوز پیشرفته با نسخه Home دارد قابلیت پشتیبانی از رم ها با ظرفیت بالاتر می باشد. ویندوز 10 Home قابلیت ساپورت رم هایی با حداکثر 128 گیگا بایت را دارد در حالی که ویندوز پرو می تواند رم هایی با ظرفیت 2 ترابایت را نیز پشتیبانی کند.

جدول تفاوت نسخه های ویندوز 10

ویندوز 10 Enterprise

این نسخه از ویندوز ورژن پیشرفته پرو می باشد. تمام ویژگی های آن را دارا بوده در حالی که برای کسب کار های بزرگ مناسب می باشد. امنیت این ویندوز حرفه ای نسبت به نسخه پرو بالا تر می باشد. اما اگر می خواهید بدانید کدام نسخه از ویندوز 10 برای بازی بهتر است باید این گزینه را حذف نمایید.

دانلود بهترین نسخه ویندوز 10 برای گیمر ها

ویندوز 10 Education

این ویندوز برای اهداف آموزشی طراحی شده است. معلمان، دانش آموزان، اساتید و دانشجویان می توانند از این ویندوز استفاده نمایند. با استفاده از این ویندوز اطلاعات شما در برابر خطراتی مثل از دست رفتن اطلاعات، هک شدن و … در امان خواهد ماند. پس هدف طراحی این نسخه از ویندوز رفع نیاز های آموزشی بوده است.

چه نسخه ای از ویندوز 10 برای بازی بهتر است

ویندوز 10 نسخه S

اگر روی کامپیوتر خود از برنامه های مایکروسافت استفاده می کنید این نسخه از ویندوز مناسب شماست. برای دانلود و نصب برنامه ها در این ویندوز نیاز به Microsoft Store خواهید داشت. در نتیجه قادر به استفاده از اپلیکیشن هایی که در این برنامه نیستند، نخواهید بود. تنها مرورگری که می توانید بر روی این نسخه نصب کنید Edge می باشد. این ویندوز به دلیل عدم امکان نصب برنامه های متفرقه امنیت بالاتری را دارا می باشد. این ویندوز برای سیستم های که در اختیار عموم هستند مناسب می باشد. زیرا با جلوگیری از اجازه نصب برنامه های مختلف امکان ویروسی شدن را کاهش می دهد. همچنین بسیار سبک بوده و برای سیستم های ضعیف تر ناسب می باشد.

 

همانطور که مشاهده کردید نسخه های مختلف ویندوز برای کار ها و افراد متفاوتی طراحی شده اند. ویندوز 10 Home برای سیستم های خانگی و اداری، ویندوز 10 Pro برای کسب و کار های کوچک، ویندوز 10 Enterprise برای سازمان های بزرگ، Education برای اهداف آموزشی و S برای کاربران خانگی که نیاز به امنیت بالاتری دارند مناسب می باشد. اما در بین این ها کدام نسخه از ویندوز 10 برای بازی بهتر است و برای گیمر ها کاربردی تر است؟ با توجه به موارد ذکر شده در بالا، پاسخ ویندوز 10 نسخه Home می باشد.