فعالسازی نایت مود اینستاگرام در اندروید و آیفون چگونه است ؟

فعالسازی دارک مود اینستاگرام

فعالسازی نایت مود اینستاگرام در اندروید و آیفون چگونه است ؟ آیا اینستاگرام قابلیت دارک مود دارد؟ دارک مود، نایت مود و یا حالت شب یکی از قابلیت هایی است که در چند سال اخیر به دستگاه هایی مثل گوشی موبایل، تبلت، لپ تاپ و… اضافه شده است. با توجه به اینکه گاهی افراد تمایلی به فعالسازی نایت مود برای کل دستگاه را ندارند، برخی نرم افزار ها و اپلیکیشن ها نیز به این حالت مجهز شده اند تا امکان شخصی سازی برای کاربران وجود داشته باشد. این قابلیت به ویژه در زمان هایی که فضا نور کافی ندارد و یا تاریک است، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

توئیتر، تلگرام، واتساپ و بسیاری از برنامه های دیگر موبایل، قابلیت نایت مود دارند و شما در زمان استفاده از آن ها، با توجه به شرایط می توانید این قابلیت را فعال یا غیر فعال کنید. اینستاگرام نیز از این گزینه بی بهره نیست. از آنجا که این اپلیکیشن به یکی از برنامه های پرطرفدار تبدیل شده و اغلب افراد ساعت های زیادی از روز را با آن سپری می کنند، نایت مود می تواند از خستگی چشم جلوگیری کند.

 قبل از اینکه ادامه مطلب را مطالعه کنید، شاید دانستن 13 نکته مهم اینستاگرام برای شما جالب باشد. اما فعالسازی نایت مود اینستاگرام در اندروید و آیفون به چه صورت انجام می شود؟

فعالسازی نایت مود اینستاگرام در اندروید

به دلیل اینکه اینستاگرام قابلیت نایت مود را ارائه کرده، بنابراین فعالسازی آن، تاثیری بر سایر اپلیکیشن های موبایلتان نخواهد داشت. برای این کار کافی است چند مرحله زیر را انجام دهید:

– در قسمت نمایه بر روی سه نقطه بالای صفحه ضربه بزنید.

– Setting را انتخاب کنید.

– صفحه را اسکرول کرده و Theme را انتخاب کنید.

– از سه گزینه موجود ، گزینه Dark برای فعالسازی نایت مود اینستاگرام استفاده می شود. در این قسمت با انتخاب گزینه Light ، اینستاگرام شما همیشه در حالت روشن و با انتخاب System Default ، این اپلیکیشن مطابق با موبایلتان تنظیم می شود.

– اکنون تمام بخش های اینستاگرامتان به حالت تیره درآمده و موجب آزردگی چشمانتان نخواهد شد.

فعالسازی نایت مود اینستاگرام

مقاله پیشنهادی : دانلود فیلم از اینستاگرام با 5 روش ساده

فعالسازی دارک مود اینستاگرام در آیفون

برخلاف اندروید، اینستاگرام هنوز حالت شب را برای سیستم عامل IOS ارائه نکرده است. بنابراین اگر می خواهید از اینستاگرام در حالت شب استفاده کنید، باید نایت مود موبایل آیفون خود را روشن نمایید. اما توجه کنید که تمام برنامه ها و به طور کلی تمام بخش های موبایلتان، در دارک مود قرار خواهند گرفت.

برای اینکه نایت مود موبایل آیفون خود را فعال کنید، از قسمت تنظیمات گزینه Display & Brightness را انتخاب کرده و سپس Dark را فعال نمایید. با فعال کردن Automatic می توانید مطابق با میزان نور فضا، حالت موبایل را نیز تنظیم نمایید.

فعالسازی نایت مود در اینستاگرام

اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که در تاریکی با نور زیاد مشکل دارید و می خواهید در حالت شب در اینستاگرام حضور داشته باشید، از این روش استفاده نمایید. به نظر شما فعالسازی نایت مود اینستاگرام چه مزیت ها و معایبی دارد؟ در قسمت نظرات آن ها را بیان کنید.