6 راه حل فراموشی رمز گوشی اندروید و آیفون

6 راه حل فراموشی رمز گوشی اندروید و آیفون

در عصر امروز تمامی اطلاعات شخصی، کاری و مالی ما در تلفن همراهمان یافت می شود. پس گوشی موبایل یک حریم شخصی محسوب می گردد و داشتن قفل صفحه برای آن ضروری است. اما ممکن است در مواقعی دچار فراموشی رمز گوشی اندروید و یا آیفون خود شوید. برای چنین مواقعی راه کار هایی در نظر گرفته شده است که در ادامه آن می پردازیم:

فراموشی رمز گوشی اندروید

1- استفاده از قفل هوشمند

Smart Lock یا قفل هوشمند یک ویژگی اندرویدی است و به شما این امکان را می دهد که شرایط خاصی را برای باز شدن قفل موبایل خود تعیین کنید. برای فعال کردن این قابلیت باید به مسیر زیر در موبایل خود بروید: تنظیمات> امنیت > Smart Lock. پس از وارد کردن رمز فعلی خود می توانید هر یک از روش های زیر را برای باز و بسته شدن قفل صفحه نمایش انتخاب کنید تا از فراموشی رمز گوشی اندروید و آیفون خود جلوگیری کنید.

  • تشخیص بدن (On-body detection): با فعال کردن این گزینه اگر در حال حرکت باشید موبایل شما به طور خودکار قفل می شود.
  • مکان های قابل اعتماد (Trusted place): با استفاده از این گزینه موقعیت مکانی امنی را برای تلفن همراه خود تعریف می کنید و در صورت قرار گرفتن در آن لوکیشن، قفل صفحه نمایش شما باز خواهد شد.
  • دستگاه های قابل اعتماد (Trusted device): قفل دستگاه شما در صورت فعال بودن این مورد هنگام اتصال به یک بلوتوث از پیش تعریف شده باز خواهد شد.
  • تشخیص چهره (Trusted face): با استفاده از این فناوری قفل تلفن همراه شما هنگام شناسایی چهره از پیش تعریف شده باز خواهد شد.
  • تطبیق صدا (Voice match): قفل تلفن همراه شما هنگامی که صدایتان را تشخیص می دهد باز خواهد شد.
  • اثر انگشت (fingerprint ): در صورت تشخیص اثر انگشت منحصر به فرد شما توسط حسگر، قفل صفحه باز خواهد شد.

اگر قبلاً یک یا چند مورد از این گزینه ها را فعال کرده باشید، می توانید از آن ها هنگام فراموشی رمز گوشی اندروید خود استفاده کنید. با این حال، شما نمی توانید تنظیمات Smart Lock یا گذرواژه را بدون وارد کردن گذرواژه فعلی خود تغییر دهید.

فراموشی رمز گوشی اندروید

2- فراموشی رمز گوشی اندروید سامسونگ

اگر برند تلفن همراه شما سامسونگ است در صورت فراموشی رمز دستگاه، دو راه کار برای تنظیم مجدد قفل وجود دارد. راهکار اول، مناسب ورژن های قدیمی تر اندروید این گوشی است. در ورژن Android 4.4 شما هنگام تنظیم رمز، یک رمز پشتیبان نیز تعریف می کنید که در مواقع فراموشی رمز گوشی اندروید به کمک شما می آید. برای استفاده از آن بعد از نادرست وارد کردن رمز عبور یا الگوی خود، این مراحل را دنبال کنید:

  • روی گزینه پشتیبان PIN ضربه بزنید.
  • کد پین خود را وارد کنید، سپس روی انجام شد ضربه بزنید.
  • برای تنظیم مجدد الگوی صفحه قفل به تنظیمات قفل صفحه هدایت می شوید.

روش دوم برای تمام نسخه های اندروید مورد استفاده قرار می گیرد. سامسونگ در تلفن های خود ویژگی Find My Mobile را ارائه می دهد که با استفاده از آن می توانید دستگاه را از راه دور مدیریت کنید. برای این کار از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ خود، سایت findmymobile.samsung.com را باز کرده، وارد حساب سامسونگ خود شوید و سپس با استفاده از گزینه Unlock my Device اقدام به باز کردن تلفن همراه خود کنید.

فراموشی رمز گوشی اندروید

3- استفاده از حساب Google

در این روش می توانید با استفاده از حساب Google خود رمز گوشی اندرودتان را بازیابی کنید. مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

  • چندین بار الگوی نادرست را وارد کنید.
  • پس از چندین تلاش ناموفق پیامی دریافت خواهید کرد که از شما می خواهد پس از 30 ثانیه مجدداً امتحان کنید.
  • در این مرحله با ضربه روی گزینه فراموشی رمز و وارد کردن اطلاعات کاربری خود می توانید وارد حساب Google شوید.
  • با استفاده از گزینه تنظیم مجدد الگوی صفحه، یک الگوی جدید تنظیم کنید.

متأسفانه، گوگل این گزینه را در نسخه های جدید تر اندرویدی حذف کرده است و فقط در ورژن Android 4.4 به قبل قابل اجرا خواهد بود.

فراموشی رمز گوشی آیفون

1- استفاده از iTune

فراموشی رمز گوشی اندروید

3- ریکاوری دستگاه

اگر هرگز دستگاه خود را با iCloud یا iTunes همگام سازی نکرده اید، پاک کردن دستگاه شما با استفاده از حالت ریکاوری تنها گزینه شما می باشد. با انجام این کار، داده های موبایل شما به طور دائم پاک می شود و مجدداً تنظیم می گردد.

برای این کار ابتدا آیفون خود را به رایانه متصل کرده و iTunes را باز کنید. برای وارد کردن حالت بازیابی، بسته به مدل آیفون شما، باید یک ترکیب کلید سخت افزاری را فشار دهید.

  • در آیفون 8، iPhone X یا بالاتر: دکمه های Volume Up و Volume Down را به ترتیب فشار داده و سریعاً آزاد کنید. سپس، دکمه Side را فشار داده و تا زمانی که صفحه حالت بازیابی ببینید، نگه دارید.
  • در آیفون 7 یا آیفون 7 پلاس: دکمه های Side و Volume Down را همزمان فشار داده و نگه دارید تا صفحه حالت بازیابی برای شما نمایش داده شود.
  • در آیفون 6s و بالاتر ، iPad یا iPod touch: دکمه های Home و Top (یا Side) را همزمان فشار دهید و نگه دارید.

هنگامی که وارد حالت بازیابی می شوید، روی Restore کلیک کنید. با اینکار تنظیمات دستگاه شما به حالت کارخانه برمی گردد و می توانید رمز عبور جدید برای خود تنظیم کنید.

فراموشی رمز گوشی اندروید

مقاله پیشنهادی: آموزش بالا بردن امنیت موبایل 

راه حل شما در هنگام فراموشی رمز گوشی اندروید و یا آیفون چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.