اندروید باکس چیست؟ نحوه نصب اندروید باکس در 3 مرحله

نحوه نصب اندروید باکس

تی وی باکس یا اندروید باکس چیست و چه کاربردی دارد؟ این دستگاه چه ویژگی هایی دارد و به چه دستگاه هایی متصل می شود؟ در ادامه همراه ما باشید تا علاوه معرفی این دستگاه و عملکرد آن نحوه نصب اندروید باکس را نیز بررسی کنیم.

اندروید باکس چیست؟

اندروید باکس دستگاهی با سیستم عامل اندروید می باشد که با اتصال به نمایشگر می توانید از ویژگی های آن بهره ببرید. شما می توانید این دستگاه را به مانیتور و یا تلوزیون خود متصل کنید و یک صفحه نمایش غول پیکر داشته باشید. به این ترتیب هر عملی را که می توان با موبایل های اندروید انجام داد اعم از پخش موسیقی، بازی، وب گردی، تماشای فیلم و عکس و … را در ابعاد بزرگ روی تلوزیون خود مشاهده خواهید کرد.

تصور کنید روی مبل راحت منزلتان نشسته اید و در نمایشگری با ابعاد بزرگ راجع به مسائل جذاب در اینترنت گشت و گذار می کنید. در کنار این کار می توانید موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنید و در صفحات اجتماعی و مسنجر ها به اشتراک تصویر و چت با دوستانتان بپردازید. به این صورت به راحتی می توانید تلوزیون خود را به اینترنت مجهز کرده و آن را به دستگاهی هوشمند تبدیل کنید.

دقت داشته باشید که با استفاده از اندروید باکس یک دستگاه اندروید جداگانه خواهید داشت که می توانید به طور دائم در کنار تلوزیون خود قرار دهید. اما اگر قصد دارید صفحه نمایش موبایل اندروید خود را در تلوزیون مشاهده کنید به مقاله روش اتصال گوشی به تلویزیون مراجعه نمایید.

نحوه نصب اندروید باکس

1- نحوه نصب اندروید باکس به تلوزیون شما با استفاده از پورت HDMI انجام می گردد. اگر دستگاه شما فاقد این درگاه است می توانید با تهیه یک تبدیل HDMI آن را برای خود فراهم کنید.

2- اندروید باکس را با استفاده از کابل HDMI به تلوزیون و یا تبدیلی که برای آن تهیه کرده اید متصل کنید.

3- با استفاده از آداپتور دستگاه را به برق متصل نمایید. معمولاً با دریافت جریان برق دستگاه روشن می شود اما در برخی از انواع اندروید باکس ها باید کلید پاور طراحی شده روی دستگاه را بفشارید تا دستگاه روشن شود.

اقلام همراه دستگاه

در هنگام خرید دستگاه اندروید باکس باید بررسی کنید که چه اقلامی همراه آن می باشد. اقلامی که معمولاً در پک این محصول قرار دارد شامل دستگاه اندروید، ریموت کنترل، کابل HDMI، آداپتور برق و دفترچه راهنمای نحوه نصب اندروید باکس می باشد.

روش استفاده از اندروید باکس

درگاه های اتصال

یک دستگاه اندروید باکس دارای پورت های مختلفی می باشد. با استفاده از درگاه USB آن می توانید ماوس و کیبورد، فلش مموری، دانگل و سایر دستگاه هایی که مجهز به این پورت می باشند را متصل نمایید. این درگاه می تواند USB2.0 و یا USB3.0  باشد. درگاه AUX آن جهت انتقال صدا و برای اتصال میکروفون، هدست و … تعبیه گردیده است.

همانطور که در نحوه نصب اندروید باکس توضیح دادیم با استفاده از درگاه HDMI، دستگاه به نمایشگر متصل شده و صدا و تصویر آن انتقال داده می شود. همچنین پورت RJ45 جهت اتصال به اینترنت با استفاده از کابل شبکه طراحی شده است. شیار کارت حافظه تعبیه شده بر روی برخی از این دستگاه ها نیز جهت استفاده از محتویات رم شما و یا افزایش حافظه جانبی آن کاربرد دارد.

راه اندازی اندروید باکس

اتصال دستگاه به اینترنت

در بخش تنظیمات دستگاه، آن را به اینترنت وای فای متصل کنید. همچنین می توانید با استفاده از کابل شبکه که درگاه آن روی اندورید باکس قرار گرفته است اقدام به انجام این کار نمایید. در صورتی که روتر به دستگاه شما نزدیک می باشد روش دوم یعنی اتصال با کابل شبکه توصیه می گردد. در این نوع اتصال اینترنت شما قوی تر خواهد بود. باید دقت داشته باشید که در نحوه نصب اندروید باکس با استفاده از این روش نیاز به کابل شبکه خواهید داشت.

ریموت کنترل

برای کنتل از راه دور جعبه یک عدد ریموت کنترل در پک آن قرار داده شده است. اگر این ریموت جزو کنترل های ساده باشد، برای سوئیچ کردن بین برنامه های مختلف پخش فیلم و موسیقی و دیدن تصاویر کافی می باشد. اما این ریموت ها برای فضای گسترده اندروید کافی نمی باشند و ممکن است استفاده از آن ها دشوار باشد. برخی از انواع ریموت ها وجود دارند که به اسم ریموت ایر شناخته می شوند. این کنترل ها دارای نشانگری می باشند که کار با محیط اندروید را برای شما ساده تر می سازند.

اندروید باکس چیست

اتصال ماوس و کیبورد

اگر قصد دارید با استفاده از این دستگاه چت کنید و در اینترنت گشت و گذار داشته باشید بهتر است از ماوس و کیبورد استفاده کنید. به این ترتیب تجربه لذتبخش تری در استفاده از این دستگاه خواهید داشت. شما با استفاده از درگاه USB این محصول می توانید به اتصال انواع ماوس و کیبوردهای بی سیم و یا باسیم بپردازید.

انتقال اطلاعات

شما با استفاده از روش های مختلفی می توانید به انتقال اطلاعات به اندروید باکس خود بپردازید. همانند تمامی روش های انتقال اطلاعات بین دو تلفن همراه اندروید با استفاده از اندروید باکس نیز می توانید اقدام به انجام این کار نمایید. علاوه بر آن با اتصال فلش مموری به درگاه USB نیز می توانید اطلاعات مورد نظر خود را به دستگاه انتقال دهید. همچنین با استفاده از رم نیز می توانید به انتقال اطلاعات بپردازید.

در این مقاله عنوان کردیم که اندروید باکس چیست و چه کاربردی دارد. همچنین نحوه نصب اندروید باکس را بررسی کردیم. اگر قصد خرید اندروید باکس با کیفیت دارید به صفحه محصولات در سایت بهیران مراجعه نمایید.