10 روش تشخیص شارژر اصلی ایفون | تشخیص کابل اصلی ایفون

روش تشخیص کابل اصلی ایفون

روش تشخیص شارژر اصلی ایفون به چه صورت می باشد؟ تشخیص کابل اصلی ایفون از موارد تقلبی با در نظر گرفتن چه مواردی امکان پذیر می باشد؟

داشتن یک شارژر خوب و با کیفیت تأثیر بسیار زیادی بر سلامت تلفن همراه شما دارد. در تمامی تلفن های همراه از جمله ایفون تا حد ممکن بهتر است از شارژر و کابلی که هنگام خرید در پک آن قرار داده شده است استفاده کنید. در صورت ایجاد خرابی نیز می توانید کابل آن را با کمک روش هایی که در مقاله نحوه تعمیر کابل شارژر گفته شده است، تعمیر و مجدداً از آن ها استفاده نمایید. اما اگر نیاز به خرید شارژر دیگری پیدا کردید باید روش تشخیص کابل اصلی ایفون و همچنین تشخیص شارژر اصلی ایفون را بدانید تا از خرید موارد تقلبی جلوگیری شود.

اما چرا باید حتماً از شارژر های اصلی استفاده کرد؟ شارژر تقلبی آسیب های زیادی به موبایل شما وارد می کند. از جمله این آسیب ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– آسیب رساندن به موبایل و باتری آن

– جدا شدن کانکتور از کابل

– قطع و وصل شدن جریان برق در هنگام شارژ

– داغ شدن موبایل و کابل در هنگام شارژ

–  احتمال آتش گرفتن موبایل در هنگام شارژ

– دریافت خطای تقلبی بون کابل

– عدم قرار گرفتن درست کانکتور داخل پورت

– عدم انتقال فایل ها در فرایند انتقال داده

روش تشخیص شارژر اصلی ایفون

 

1- بررسی پک

کابل های اصلی ایفون دارای پک هستند و روی آن ها علامت MFi حک شده است. این علامت نشان دهنده آن است که محصول مورد نظر برای ipad ،iphone و یا ipod ساخته شده است.

تشخیص کابل اصلی ایفون از روی بسته بندی

2- پورت آداپتور

پورت USB آداپتور که کابل به آن متصل می شود باید گوشه های گرد داشته باشد. پس برای تشخیص شارژر اصلی آیفون دقت داشته باشید که گوشه های پورت تیز نباشد.

تشخیص شارژر اصلی ایفون از روی آداپتور

3- وزن آداپتور

وزن آداپتور در شارژر های اصل ایفون 40 گرم می باشد. پس در تشخیص شارژر اصلی ایفون باید دقت داشته باشید که اگر وزن آداپتور از این مقدار کمتر یا بیشتر بود نشان از تقلبی بودن شارژر دارد.

4- ولتاژ و شدت جریان

شدت جریان ورودی شارژر های اصل که روی آداپتور آن ها حک شده است باید 0.15A باشد و اگر 1 آمپر نوشته شده بود به این معناست که شارژر تقلبی است. ولتاژ و شدت جریان خروجی آن نیز باید به ترتیب 5 ولت و 1 آمپر باشد. اگر عدد های متفاوتی رو آداپتور حک شده بود نشان از غیر اصل بودن شارژر دارد.

تشخیص شارژر اصلی ایفون از روی ولتاژ و شدت جریان آداپتور

5- بررسی املا کلمات

در تشخیص شارژر اصلی ایفون از موارد تقلبی املای کلمات حک شده روی آداپتور و کابل اهمیت زیادی دارد. وجود حتی یک غلط املایی روی محصول دلیل بر تقلبی بودن آن است.

 

روش تشخیص کابل اصلی ایفون

 

1- انعطاف پذیری

برای تشخیص کابل اصلی ایفون از تقلبی باید دقت داشته باشید که کابل های اصل منعطف هستند. به این صورت که اگر آن را به شکل دایره ای جمع کنید شکسته نمی شود و به راحتی می توانید آن را خم کنید.

تشخیص کابل اصلی ایفون

2- شماره سریال

روی کابل های اوجینال ایفون عبارت Designed by Apple in California Assembled in China حک شده است. این عبارت در فاصله حدود 17 سانتی متری از کانکتور USB کابل قرار دارد و در ادامه آن یک شماره سریال 15 الی 17 رقمی حک شده است. دقت داشته باشید که بجای کلمه China می تواند عبارات Assembed in Vietnam و یا Indústria Brasileira نیز قرار بگیرد.

به این ترتیب متوجه خواهید شد یکی موارد تشخیص شارژر اصلی ایفون کشور سازنده آن می باشد که باید چین، ویتنام و یا برزیل باشد.

تشخیص کابل اصلی ایفون با شماره سریال

3- شکل ظاهری کانکتور لایتنینگ

کابل های ایفون دارای کانکتور لایتنینگ هستند. در این نوع کانکتور پین هایی وجود دارد که در تشخیص کابل اصلی ایفون از تقلبی به ما کمک می کنند. در کابل های اورجینال پین ها طلایی و مات بوده و دارای گوشه های گرد هستند. همچنین قسمت های سفید و نقره ای کابل بسیار یکدست و صیقلی هستند. اما در کابل های تقلبی پین های کانکتور مستطیلی شکل هستند و بخش های سفید و نقره ای دارای وصله هستند.

تشخیص کابل اصلی ایفون از کانکتور

3- اندازه کانکتور لایتنینگ

اندازه کانکتور در کابل های اورجینال ایفون 7.7*12 میلیمتر می باشد. این اندازه در کانکتور های غیر اصل بزرگتر و یا کوچکتر است. پس در نحوه تشخیص شارژر اصلی ایفون به اندازه و سایز کانکتور ها دقت نمایید.

 

4- کانکتور USB

کانکتور USB کابل اصلی ایفون بسیار صیقلی می باشد. همچنین بجز دو حفره ای که روی آن قرار دارد هیچ علامت و یا سوراخ دیگری نباید بر روی آن دیده شود. داخل هر یک از حفره های کانکتور یک پین طلایی رنگ وجود دارد که این پین ها در کابل های تقلبی نقره ای رنگ نیز می باشند.

علاوه بر این در پشت کانکتور های USB نشانه هایی وجود دارد که برای تشخیص کابل اصلی ایفون اهمیت دارند. همانطور که مشاهده می کنید پشت کانکتور USB به دو قسمت تقسیم می شود که در محل اتصال آن ها دو ذوزنقه وجود دارد. این ذوزنقه ها باید کاملاً شبیه به هم باشند و در محل اتصال آن ها برامدگی یا فرورفتگی ایجاد نشده باشد. در کابل های تقلبی این اتصال به شکل مستطیلی است و خوب به هم وصل نشده اند.

در داخل کانکتور نیز نشانه هایی برای تشخیص کابل اصلی ایفون وجود دارد. این نشانه ها طلایی بودن پین ها و همچنین عدم وجود سوراخ می باشد.

تشخیص کابل اصلی ایفون از کانکتور

همانطور که مشاهده کردید فاکتور های زیادی در تشخیص شارژر اصلی ایفون و همچنین تشخیص کابل اصلی ایفون حائز اهمیت هستند. با کمک مواردی که در این مقاله به آن اشاره شد، شما به راحتی می توانید با بررسی ظاهر یک کابل و آداپتور، اصل و یا تقلبی بودن آن را تشخیص دهید.

برای خرید انواع کابل و شارژر های تلفن همراه می توانید به بخش شارژر دیواری بازرگانی بهیران مراجعه نمایید.