آموزش راست کلیک با کیبورد بدون استفاده از ماوس با 2 روش

راست کلیک با کیبورد

راست کلیک با کیبورد چگونه انجام می شود ؟ آیا باید از کلیدهای ترکیبی برای این کار استفاده کنیم و یا کلید مشخصی روی کیبورد تعبیه شده است ؟ سال های زیادی است که ماوس به عنوان یکی از ضروری ترین لوازم جانبی کامپیوتر اختراع شده است. ماوس ها، با تعداد کلیدهای متفاوتی طراحی و تولید می شوند که هر یک از آن ها کاربرد متفاوتی داشته و یا قابل برنامه ریزی هستند.

یکی از کلیدهای ضروری و پرکاربرد که در همه ماوس ها وجود دارد، راست کلیک است. اما ممکن است به دلایل مختلفی به جای استفاده از ماوس ، بخواهید از کلیدهای کیبورد استفاده کنید.

به عنوان مثال اگر ماوس شما خراب شود و امکان خرید ماوس جدید را در همان لحظه نداشته باشید، بهترین راه استفاده از کیبورد است. دلیل دیگر استفاده از ماوس به جای کیبورد، عدم توانایی حرکتی فرد و یا بالا رفتن سرعت کار به دلیل عدم جابجایی دست برای حرکت ماوس است.

آموزش راست کلیک با کیبورد

همانطور که می دانید با فشردن کلید راست ماوس، یک منو یا لیستی از گزینه ها و تنظیمات بر روی صفحه ظاهر می شود. بنابراین زمانی که با کیبورد هم این کار را انجام می دهیم، باید همان لیست یا منو را مشاهده کنیم.

می توانید قبل از اینکه ادامه مطلب را بخوانید و با راهکارهای راست کلیک با کیبورد آشنا شوید، روش های استفاده از کیبورد به جای ماوس را بیاموزید، تا در مواقعی که ماوس شما خراب است و یا نیاز به سرعت بیشتری در کارتان دارید، بتوانید بدون استفاده از ماوس و بدون نیاز به جابجایی دست، با کامپیوتر یا لپ تاپ کار کنید.

راست کلیک با کلیدهای ترکیبی

– نشانگر ماوس را در محلی که می خواهید کلیک راست کنید، هدایت نمایید.

– کلیدهای Shift + F10 را به صورت همزمان فشار دهید.

– اکنون یک منو مشاهده می کنید که می توانید با استفاده از کلیدهای مکان نمای کیبورد، بین آن ها جابجا شده و در نهایت یکی از آن ها را با استفاده از کلید Ener انتخاب نمایید.

آموزش راست کلیک با کیبورد

همچنین پیشنهاد می کنم با پرکاربردترین کلیدهای میانبر ویندوز 10 آشنا شوید و با استفاده از آن ها، استفاده از ماوس را به حداقل برسانید.

 

راست کلیک با کلید Menu

شاید کمتر کسی به کلید Menu بر روی کیبورد توجه کند. اما شما می توانید با استفاده از این کلید، بر روی هر صفحه ای که قرار دارید، راست کلیک کرده و منوی آن را باز کنید. همچنین اگر می خواهید بر روی یک فایل مشخص راست کلیک کنید، کافی است آن فایل را انتخاب و سپس کلید Menu را فشار دهید. این کلید بین کلیدهای Ctrl و Windows سمت راست قرار دارد.

راست کلیک با کیبورد بدون استفاده از ماوس

اگر شما هم روش های دیگری برای راست کلیک می شناسید که در آن ها نیازی به ماوس نیست، در همین صفحه به اشتراک بگذارید.