ریستارت لپ تاپ با کیبورد چگونه انجام می شود؟

ریستارت لپ تاپ با کیبورد

ریستارت لپ تاپ با کیبورد یا صفحه کلید ، به راحتی انجام پذیر است. گاهی پس از بروزرسانی یک نرم افزار، یا به دلیل وجود مشکلاتی در لپ تاپ، نیاز به ربستارت و راه اندازی مجدد لپ تاپ دارید. اما اگر ماوس شما در آن لحظه دچار مشکل یا خرابی شد، چه راه حلی برای این مسئله وجود دارد. قبلا درباره استفاده از کیبورد به جای ماوس به صورت کامل توضیح داده ایم. در این صفحه چگونگی ریستارت لپ تاپ با کیبورد را آموزش می دهیم.

ریستارت لپ تاپ با کیبورد

Alt+F4

استفاده از کلیدهای Alt + F4 رایج ترین راه برای بستن برنامه ها و ریستارت یا خاموش کردن کامپیوتر است. با فشردن همزمان این دو کلید برنامه هایی که بر روی دسکتاپ باز هستند، به نوبت بسته می شوند. در نهایت زمانی که دسکتاپ را مشاهده می کنید با فشردن این کلیدهای میانبر، یک پنجره کوچک مشاهده می کنید. که می توانید با فشردن کلیدهای مکان نما، منوی کشویی را بر روی Restart قرار داده و Enter را بزنید.

ریستارت لپ تاپ با صفحه کلید

اگر بستن برنامه های باز شده، برای شما اهمیتی ندارد، می توانید با فشردن کلیدهای Win+D به دسکتاپ رفته و سپس از Alt+F4 استفاده کنید.

Ctrl+Alt+Delete

از دیگر کلیدهای ترکیبی که می توانید برای ریستارت لپ تاپ با کیبورد ، استفاده کنید، کلیدهای Ctrl+Alt+Delete است. زمانی که این سه کلید را به صورت همزمان قشار می دهید، وارد یک صفحه جدید می شوید، که با استفاده از کلیدهای مکان نما می توانید در منو جابجا شوید. سپس از کلید Tab استفاده کرده تا به آیکون های پایین صفحه دسترسی پیدا کنید. با قرار گرفتن بر روی دکمه پاور، Enter را بزنید و با استفاده از کلیدهای مکان نما، روی Restart توقف کنید. در نهایت با فشردن کلید Enter لپ تاپ خود را ریستارت کنید.

 

ریستارت کامپیوتر با کیبورد

Win + X

با فشردن دو کلید Win+X یک منو مشاهده خواهید کرد که می توانید با استفاده از کلیدهای مکان نما، بر روی گزینه های آن جابجا شوید. با قرار گرفتن روی گزینه Shut down or sign out کلید Enter را بزنید و مجدد با استفاده از کلیدهای بالا یا پایین مکان نما، گزینه Restart را انتخاب و Enter را فشار دهید.

راه اندازی مجدد لپ تاپ

شما چه روش هایی را برای ریستارت لپ تاپ با کیبورد پیشنهاد می کنید؟ قطعا سه روشی که در این صفحه بیان شد، روش هایی ساده و مطمئن هستند که به لپ تاپ یا کامپیوتر شما آسیبی وارد نمی کنند. اگر روش های دیگری برای این کار می شناسید می توانید در قسمت نظرات، آن را  با دیگران به اشتراک بگذارید.