نحوه فعال سازی حالت مهمان در اندروید با 3 روش

حالت مهمان در اندروید

حالت مهمان در اندروید چیست و چه کاربردی دارد؟ چگونه می توان بدون نگرانی از دیده شدن اطلاعات شخصی موبایل خود به دیگران دهیم؟

یکی از آزار دهنده ترین اتفاقات ممکن برای هر فرد این است که موبایل خود را برای انجام کاری در اختیار دیگران بگذارد. در این شرایط نگرانی مشاهده اطلاعات، پیام ها، عکس ها و … وجود دارد. اما چگونه می توان از این اتفاق جلوگیری کرد؟ تنظیمات موبایل و فعال کردن حالت مهمان در این شرایط به کمک شما می آید. در ادامه همراه ما باشید تا ببینیم حالت مهمان چیست و چگونه می توان آن را فعال کرد.

علاوه بر حالت مهمان در اندروید می توانید با استفاده از آموزش بالا بردن امنیت موبایل تنظیماتی را بر روی تلفن همراه خود اعمال کنید که احتمال به خطر افتادن اطلاعات شما کاهش یابد.

حالت مهمان چیست؟

حالت مهمان در اندروید گزینه ای می باشد که با فعال کردن آن می توانید تمام دسترسی های اضافه را تا زمان غیر فعال شدن محدود کنید. به این ترتیب یک حساب جدید ایجاد خواهد شد که در آن هیچکدام از اپلیکیشن های نصب شده بر روی موبایل شما نمایش داده نخواهد شد و فقط برنامه های پیش فرض قابل استفاده خواهند بود. عکس، فیلم و موسیقی های شما نشان داده نمی شود. امکان نصب برنامه های جدید از طریق گوگل پلی وجود خواهد داشت که پس از غیر فعال کردن حالت مهمان لغو نصب خواهند شد.

دقت داشته باشید که در بخش برنامه ها می توانید اپلیکیشن هایی را که از قبل روی دستگاه شما بارگیری شده اند را ببینید اما هیچ یک از این برنامه ها برای مهمان قابل استفاده نخواهد بود.

در نهایت شما می توانید موبایل خود را بدون هیچ اطلاعاتی در اختیار دیگران گذاشته و پس از اتمام کار با تنظیمات و اطلاعات گذشته خود تحویل بگیرید. در صورت نصب برنامه و ثبت هر گونه اطلاعات دیگری توسط مهمان بر روی موبایل شما، با غیر فعال شدن حالت مهمان این اطلاعات حذف خواهند شد.

حالت مهمان چیست؟

نحوه فعال سازی حالت مهمان در اندروید

روش اول:

فعال سازی این حالت در موبایل هایی که از شرکت های مختلف می باشند، متفاوت است. اما در اکثر موارد با استفاده از مسیر زیر می توانید اقدام به انجام اینکار نمایید.

1- نوار اعلانات خود را پایین بکشید و روی آیکون پروفایل ضربه بزنید.

2- در این بخش حساب خود را تغییر داده و روی Guest قرار دهید.

به این ترتیب حالت مهمان در اندروید فعال خواهد شد.

حالت guest mode در سامسونگ

در نهایت پس از آن که موبایل خود را در اختیار گرفتید و خواستید تنظیمات آن را به حالت اولیه باز گردانید مراحل زیر را انجام دهید.

1- مجدداً نوار اعلانات را باز کرده و بر روی آیکون پروفایل ضربه بزنید.

2- حساب شخصی خود را انتخاب کرده و یا بر روی گزینه Remove guest ضربه بزنید.

3- به صفحه قفل دستگاه هدایت خواهید شد و با وارد کردن رمز عبور یا الگوی خود می توانید از حالت مهمان در اندروید خارج شوید.

حذف کاربر مهمان

اگر موبایل خود را به صورت مکرر با یک فرد به اشتراک می گذارید می توانید حساب آن فرد را ذخیره کنید. به طور مثال اگر برای انجام بازی موبایل خود را در اختیار فرزندتان قرار می دهید، می توانید یک حساب به اسم او ایجاد کرده و بازی های مورد علاقه اش را در حساب جدید با استفاده از اکانت گوگل جدید نصب کنید. به این ترتیب هر بار نیاز به نصب برنامه نخواهد بود و به راحتی و بدون نگرانی می توانید موبایل خود را در اختیار آن فرد قرار دهید.

افزودن حساب در گوشی سامسونگ

روش دوم:

اگر آیکون پروفایل را در نوار اعلانات خود مشاهده نمی کنید باید از بخش تنظیمات موبایل اقدام به فعال سازی این گزینه نمایید. مراحل زیر را طی کنید تا بتوانید تنظیمات مورد نیاز برای حالت مهمان در اندروید را اعمال نمایید.

1- از اعلانات یا منوی موبایل وارد تنظیمات شوید. (Settings)

2- تنظیمات کاربران را انتخب کنید. (User)

3- ایجاد کاربر مهمان را انتخاب نمایید. (Guest )

اگر از مراحل بالا نتوانستید به تنظیمات راه پیدا کنید مسیر  Setting > System > Advanced > Multiple User را دنبال کنید. راه ساده تر پیدا کردن این بخش جستجوی عبارت Guest در بخش تنظیمات می باشد.

کاربر مهمان در اندروید 7

روش سوم:

در نهایت اگر موبایل شما این امکان را نداشت و در تنظیمات آن گزینه حالت مهمان در اندروید وجود نداشت می توانید با نصب اپلیکیشن های اندروید اقدام به انجام اینکار نمایید. برخی از این برنامه ها عبارتند از:

  • SwitchMe Multiple Account
  • SAFE Internet Security
  • AUG Launcher
  • Kids Place
  • Guest Mode

با استفاده از این برنامه ها می توانید برخی از اپلیکیشن هایی که بر روی موبایل خود را نصب دارید را برای اکانت مهمان فعال کنید. همچنین می توانید مدت استفاده از این اکانت را مشخص کرده و تا در پایان این زمان به صورت خودکار از حالت مهمان خارج شود و به صفحه قفل کاربر اصلی بازگردد.

به این ترتیب با استفاده از این روش ها می توانید اطلاعات و حریم شخصی خود را حفظ کنید. با فعال سازی حالت مهمان در اندروید در صورت نیاز بدون نگرانی موبایل خود را در اختیار دیگران قرار دهید. شما در این شراط از چه روشی استفاده می کنید؟