معرفی 7 نرم افزار ضبط صفحه نمایش اندروید و آیفون

نرم افزار ضبط صفحه نمایش اندروید

کدام نرم افزار ضبط صفحه نمایش اندروید بهتر است؟ ضبط فیلم از صفحه نمایش آیفون چگونه انجام می شود؟ ممکن است برای آموزش یک ترفند موبایل، نیاز به فیلم گرفتن از صفحه نمایش جهت نشان دادن روند آموزش داشته باشید و یا می خواهید یک مشکل در تلفن همراه خود را به دوستتان توضیح دهید و نیاز است که یک ویدیو از آن ضبط کنید اما موبایل شما به صورت پیشفرض قابلیت ضبط فیلم از صفحه نمایش را ندارد، می توانید از چند نرم افزار ضبط صفحه نمایش اندروید و آیفون استفاده کرده و به راحتی یک ویدئو تهیه کرده و آن را به اشتراک بگذارید.

در مطالب قبلی درباره فیلم گرفتن از صفحه مانیتور توضیح داده و روش هایی را برای آن بیان کردیم. در ین صفحه، نرم افزارهایی برای ضبط فیلم از صفحه نمایش آیفون و اندروید معرفی می کنیم.

معرفی نرم افزار ضبط صفحه نمایش اندروید

AZ Screen Recorder

می توان AZ Screen Recorder را قدرتمندترین نرم افزار ضبط صفحه نمایش اندروید معرفی کرد. چرا که کار با آن، بسیار ساده و راحت است که هر فردی می تواند با استفاده از آن، از صفحه موبایل خود فیلم بگیرد. یکی از مزیت های مهم این برنامه، پنهان شدن آیکون ضبط، پس از آغاز ضبط ویدئو است. بنابراین هنگام ضبط صفحه نمایش اندروید، آیکون نرم افزار را مشاهده نخواهید کرد.

همچنین استفاده از دوربین سلفی در این نرم افزار فراهم شده که به شما این امکان را می دهد تا در هنگام ضبط فیلم از صفحه نمایش، خودتان نیز در صفحه حضور داشته باشید. هنگامی که به آموزش یک ترفند موبایل می پردازید و می خواهید خودتان در تصویر دیده شوید، این قابلیت به شما کمک بزرگی می کند. همچنین انجام بازی و ضبط ویدئوی آن، با حضور چهره شما بر روی صفحه، می تواند جذاب تر باشد.

می توانید ویدئوهای ضبط شده را در همین برنامه ویرایش کنید و سپس به اشتراک بگذارید. می توانید از این نرم افزار ضبط صفحه نمایش اندروید به صورت رایگان استفاده کنید، اما نسخه حرفه ای آن، با دسترسی ها و قابلیت های بیشتر، رایگان نیست.

ضبط فیلم از صفحه نمایش اندروید

مقاله پیشنهادی : معرفی بهترین برنامه ادیت عکس اندروید

Kimcy929

اگر چه AZ Screen Recorder از این نرم افزار قدرتمند تر است، اما ویژگی ها و قابلیت های زیادی دارد که می توانید از آن برای ضبط ویدئو از صفحه نمایش استفاده کنید. پشتیبانی از دوربین های گوشی، قابلیت ویرایش ویدیو، پشتیبانی از زبان های مختلف، قابلیت های عالی در نسخه رایگان و رابط کاربری ساده از ویژگی های این نرم افزار است که باعث می شود در لیست بهترین نرم افزار ضبط صفحه نمایش اندروید قرار گیرد.

OneShot

OneShot یک برنامه عالی برای فیلم گرفتن از صفحه نمایش است. کافی است برنامه را دانلود و نصب کرده و Capture Screen را بزنید تا عملیات ضبط آغاز شود. یک گالری داخلی در این برنامه وجود دارد که می توانید پس از ضبط، به راحتی به ویدئوها دسترسی داشته باشید.

ضبط صدای میکروفون دیگر قابلیتی است که نرم افزار OneShot در اختیار کاربران قرار داده تا بتوانند صدای خود را به صورت همزمان بر روی فیلم ضبط کنند. به همین دلیل یک نرم افزار ضبط صفحه نمایش اندروید عالی برای آموزش نکات و ترفندهای موبایل محسوب می شود.

Rec 

دیگر برنامه ای که برای ضبط صفحه نمایش موبایل، مورد استفاده بیشتر افراد قرار می گیرد، برنامه Rec است که مهم ترین مزیتش، کیفیت بالای ضبط آن است. این برنامه در گوگل پلی به صورت رایگان وجود دارد اما در نسخه رایگان تنها قابلیت ضبط ویدئو تا 5 دقیقه را دارد. پس از دریافت نسخه پولی، می توانید تا 1 ساعت با کیفیت Full HD ، از صفحه نمایش موبایل خود فیلم بگیرید.

نرم افزار ضبط صفحه نمایش اندروید

Telecine

Telecine ویژگی های بسیار ساده اما کارآمد دارد. شما می توانید امکان نمایش یا عدم نمایش اعلان های موبایل را در هنگام ضبط فیلم، در این برنامه فعال کنید. به این ترتیب هنگام ضبط صفحه نمایش، نگران دیده شدن پیام دوستان یا اعلان سایر برنامه ها نباشید. همچنین دارای یک گالری داخلی است که امکان دسترسی سریعتر به ویدئوها را برای شما فراهم می کند. نکته مهم درباره این نرم افزار این است که قابلیت های آن به صورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد.

اما در آیفون چگونه می توان به ضبط صفحه نمایش پرداخت؟ در ادامه به معرفی برنامه ضبط فیلم از صفحه نمایش آیفون می پردازیم. پس اگر موبایلتان اندروید نیست، در ادامه با ما همراه باشید و با استفاده از نرم افزارهای معرفی شده، از صفحه آیفون خود فیلم بگیرید.

نرم افزار فیلم گرفتن از صفحه نمایش آیفون

Airshou

یکی از بهترین نرم افزارهای مناسب برای ضبط صفحه نمایش آیفون است که به صورت رایگان خدمات خود را ارائه می دهد. شما می توانید با استفاده از این برنامه، با کیفیت FullHD ، هنگام بازی، ضبط ویدئوی آموزشی و… از صفحه نمایش فیلم بگیرید.

ضبط فیلم از صفحه نمایش آیفون

Reflector

Reflector یک برنامه حرفه ای برای ضبط صفحه نمایش است که قابلیت تنظیم کیفیت تصویر را دارد.  همچنین این برنامه آیفون می تواند صدای خارجی یا موبایل را ضبط کند. هزینه ای که برای این برنامه پرداخت می کنید ممکن است نسبت به سایر برنامه ها بیشتر باشد اما قابلیت های آن نیز، عالی است. بنابراین اگر می خواهید برای آموزش نکاتی در آیفون، ویدئو ضبط کنید، می توانید از این برنامه تخصصی و حرفه ای استفاده کنید.

چه برنامه های دیگری برای ضبط صفحه نمایش اندروید و فیلم گرفتن از صفحه نمایش آیفون می شناسید؟ با معرفی بهترین برنامه ها، در کامل کردن این لیست با ما همراه باشید.