3 روش اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر

3 روش اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر

اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر با هات اسپات، USB و بلوتوث چگونه انجام می شود؟ در شرایطی که اینترنت وایرلس و مودم نداریم از کجا و چگونه اینترنت لپ تاپ یا کامپیوتر خود را تأمین کنیم؟

امروزه نیاز به اینترنت به اندازه برق برای زندگی اکثر مردم حیاتی و ضروری می باشد. از این رو وجود همیشگی آن برای ما لازم بوده اما ممکن است در شرایطی سیستم ما از شبکه خارج شود و یا Wifi قطع گردد. در این شرایط راه های مختلفی برای حل مشکل وجود دارد. در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که چگونه در نبود Wifi از اینترنت همراه گوشی موبایل برای کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده کنیم.

 

اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر

اتصال از طریق هات اسپات

یکی از سریع ترین راه های اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر، هات اسپات می باشد. به این ترتیب، موبایل شما، به عنوان یک مودم عمل می کند و داده تلفن همراهتان را با سایر دستگاه ها به اشتراک می گذارد. این روش امنیت بالایی ندارد ولی جزو ساده ترین راه هایی است که می توانید به وسیله آن فوراً به اینترنت متصل شوید و کار های خود را پیش ببرید. برای بالا بردن امنیت موبایلتان باید اقدام هایی انجام دهید که در مقاله روش های بالا بردن امنیت موبایل آمزش داده شده است.

در اندروید و آیفون نحوه اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر با هات اسپات متفاوت می باشد. برای اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر در اندروید مطابق مرحله هایی که جلوتر توضیح داده می شود عمل کنید:

  1. در تنظیمات تلفن همراه خود به بخش اتصالات وارد شوید.
  2. گزینه Hotspot و Tethering Mobile را باز کنید.
  3. وارد تنظیمات بخش Hotspot شوید.
  4. هات اسپات را روشن نمایید. (قبل از این کار مطمئن شوید که داده تلفن همراه شما روشن باشد)
  5. اکنون از طریق کامپیوتر یا لپ تاپ خود می توانید به اینترنت همراهتان دسترسی پیدا کنید.

 اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر با هات اسپات

 

  1. می توانید از بخش تنظیمات اقدام به تنظیم مواردی جهت حفظ امنیت بیشتر کنید.
  2. پسورد خود را تغییر دهید یک رمز پیچیده ترجیحاً شامل حروف بزرگ و کوچک و اعداد برای هات اسپات خود بگذارید.
  3. نام دستگاه خود را به اسم دلخواهتان تغییر دهید تا راحت تر بتوانید آن را پیدا کنید.
  4. حداکثر دستگاه های مجاز قابل اتصال را تعیین کنید تا دستگاه های اضافی نتوانند به اینترنت شما دسترسی پیدا کنند.

اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر با هات اسپات

اتصال از طریق بلوتوث

برای اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر از طریق بلوتوث لازم است که ابتدا این دو دستگاه را بوسیله بلوتوث به یکدیگر متصل کنید. بعد از جفت کردن کامپیوتر و موبایل، تنظیمات رایانه خود را به صورتی تغییر دهید که اتصال شبکه از طریق بلوتوث برقرار گردد. در این خصوص تنظیمات سیستم های مختلف متفاوت بوده و لازم است مطابق سیستم عامل مورد نظرتان تغییرات را اعمال کنید.

در ویندوز 10 برای اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر باید به روش زیر عمل کنید:

  • روی آیکون بلوتوثی که در نوار ابزارتان قرار دارد راست کلیک کنید.
  • گزینه Join a Personal Area Network را انتخاب کنید.
  • در پنجره ای که برایتان باز می شود روی آیکون تلفن همراه کلیک کنید.
  •  گزینه Connect using و سپس Access Point را انتخاب کنید.
  • اگر پیام Connection Successful را دریافت کردید اتصال بدرستی برقرار شده است.

در ادامه وارد تنظیمات تلفن همراه خود شوید اتصالات را باز کرده و روی Hotspot و Tethering Mobile ضربه بزنید. گزینه Bluetooth Tethering را فعال کنید. به این ترتیب می توانید از طریق بلوتوث اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر خود را برقرار کنید.

اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر با هات اسپات

 

اتصال از طریق USB

اگر از سیستم عامل Mac استفاده می کنید، امکان اتصال تلفن Android از طریق کابل USB امکان پذیر نیست. اما برای رایانه های ویندوز، می توانید از کابل USB برای اتصال به تلفن استفاده کنید. هنگامی که این دو دستگاه به هم متصل شدند، تنظیمات را بر روی تلفن خود باز کنید، در بخش اتصالات روی Hotspot Mobile و Tethering ضربه بزنید و سپس USB Tethering را روشن کنید. اگر این گزینه برای فعال نبود یعنی اتصال شما با کامپیوتر از طریق کابل برقرار نشده و پس رفع این مشکل فعال خواهد شد. به این ترتیب می توانید اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر خود را از طریق کابل USB برقرار کنید.

اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر با هات اسپات